خبرگزاری کار ایران

بیانیه مشترک اروپایی در رد وعده نتانیاهو درباره کرانه باختری

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۲۶۹

پنج کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک، از وعده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، ابراز نگرانی شدیدی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، انگلیس، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا، روز گذشته با صدور بیانیه‌ای مشترک، از وعده «بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر الحاق شهرک‌هایی در کرانه باختری به اراضی اشغالی به شدت ابراز نگرانی کردند.

این ۵ کشور اروپایی، در بیانیه‌ای که عصر دیروز از سوی وزارت خارجه فرانسه منتشر شد، خاطرنشان کردند که وعده نتانیاهو درباره اعمال حاکمیت اسرائیل بر «غور اردن»، شمال «بحر المیت»( دریای مرده) و شهرک‌هایی در منطقه اشغالی کرانه باختری در صورت پیروزی‌اش در انتخابات ۱۷ سپتامبر، در صورتی‌که عملی شود «نقض جدی قوانین بین‌المللی محسوب خواهد شد».

این کشورهای اروپایی از طرفین درگیر خواسته‌اند «از اتخاذ تدابیری که در تضاد با قوانین بین‌المللی باشند و نیز از برداشتن گام‌هایی در تناقض با تلاش‌های موجود برای حل و فصل منازعه میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها، خودداری کنند».

این بیانیه در عین حال بدون اشاره به حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، حملات موشکی از این باریکه محاصره‌شده به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را محکوم کرده و اسرائیل را محق دفاع از خود در برابر این حملات دانسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز