خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبرداد:

آغاز سال تحصیلی با حضور ۲۰۰ هزار دانش آموز در ۲۵۵۰ مدرسه

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۲۰۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سال تحصیلی جدید در استان زنجان با حضور ۲۰۰ هزار دانش آموز در ۲۵۵۰ مدرسه آغاز می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، ابراهیم رفیعی، با تشریح وضعیت مدارس استان زنجان در آستانه بازگشایی مدارس در استان زنجان، گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که برنامه عملیاتی آن تدوین شده است، اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه سامانه تجمیع اطلاعات دانش آموزان در استان راه‌اندازی شده است، گفت: برهمین اساس 98 درصد از دانش آموزان پایه ابتدایی تحت پوشش آموزش و پرورش هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 13 باب آموزشگاه جدید الاحداث در قالب 69 کلاس درس آماده بهره برداری است، تصریح کرد:181 باب مدرسه در استان نیازمند تعمیر و تجهیز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سال تحصیلی جدید با حضور 200 هزار دانش آموز در 2550 مدرسه آغاز می شود؛ همچنین در استان 7468 کلاس دولتی داریم که از این تعداد 4201 کلاس ابتدایی و 1775 کلاس متوسطه اول هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: اجرای طرح محرم سازی، تجهیز مدارس با اعتبار 4 میلیارد ریال لوازم ورزشی، اعزام 871 ائمه جماعت فرهنگی به مدارس و  288 روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس و وجین کتابخانه های مدارس و غبارروبی نمازخانه های مدارس از دیگر اقدامات است.

وی به تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: اجرای ویژه برنامه های گلباران مزار شهدا و بازدید دانش آموزان از موزه شهدا از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

رفیعی با بیان اینکه 308 مدرسه در استان زنجان تخریبی است و نیازمند مساعدت مسئولان و خیرین هستیم، خواستار ایجاد فضای شاد در روزهای بازگشایی مدارس شد و گفت: وجود بدهی های حامل در برخی مدارس با مشارکت مسئولان قابل حل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز