خبرگزاری کار ایران

مجارستان در مسیر ازسرگیری روابط با سوریه است

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۰۱۰

وزارت خارجه مجارستان از قصد خود برای اعزام دیپلماتی به سوریه جهت از سرگیری روابط خود با این کشور خبر داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه مجارستان، چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که درصدد است به عنوان اولین کشور اروپایی، روابط خود با دولت سوریه را از سر بگیرد.

وزارت خارجه مجارستان تصریح کرد که سطح دپیلماسی خود در سوریه را از اوایل سال جدید میلادی افزایش خواهد داد که این اقدام در راستای پیگیری امور انسانی و مأموریت‌های کنسولگری در این کشور است.

طبق این بیانیه، مجارستان با آغاز سال جدید میلادی دیپلماتی را برای این منظور عازم دمشق خواهد کرد.

روزنامه «فایننشال تایمز» انگلیس نیز به نقل از منابع دیپلماتیک در بروکسل و بیروت نوشت، دولت مجارستان از چند ماه پیش پیشنهادی را برای اعزام کاردار خود به دمشق بررسی می‌کند؛ اقدامی که می‌تواند راه را برای بازگشایی تدریجی سفارت بوداپست در این کشور هموار کند.

به رغم این‌که شمار اندکی از کشورهای اروپایی روابط‌شان با نظام سوریه را در سایه بحران مستمر در این کشور حفظ کرده‌اند ولی این گام دولت مجارستان نخستین گام از سوی یک کشور عضو اتحادیه در مسیر بازگشایی سفارتخانه بسته‌اش در سوریه ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز