خبرگزاری کار ایران

نجات ۱۸ کوهنورد گرفتار در هوای مه‌آلود سبلان

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۷۴۳

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: با هوشیاری و اقدام به موقع پلیس، تیم کوهنوردی ۱۸ نفره گرفتار در هوای مه آلود کوه سبلان از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش ایلنا،‌ سردار هوشنگ حسینی اظهار داشت: در پی تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و اعلام خبر گرفتار شدن تیم کوهنوردی در هوای مه آلود و شرایط  نامساعد جوی کوه سبلان، هماهنگی لازم برای نجات جان اعضای این تیم توسط پلیس انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اعضای ۱۸ نفره تیم کوهنوردی، اهل استان های شیراز، مشهد و اصفهان هستند؛ افزود: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد تیم کوهنوردی پس از صعود به قله کوه سبلان، در مسیر برگشت به علت نامساعد بودن شرایط جوی و مه آلود بودن هوا، از مسیر اصلی منحرف و در کوه ها و صخره های سبلان گرفتار و سرگردان شدند.

این مقام ارشد انتظامی به همکاری عشایر ساکن در دامنه کوه سبلان با پلیس برای نجات جان کوهنوردان اشاره و بیان کرد: با ایثارگری و تلاش ۴ ساعته پلیس و عبور طاقت فرسا از صخره های کوه سبلان، اعضای ۱۸ نفره تیم کوهنوردی از مرگ حتمی نجات و پس از انتقال به شهرستان "سرعین" در محلی مناسب اسکان داده شدند.

به گزارش سایت پلیس، فرمانده انتظامی استان اردبیل در خاتمه گفت: این اقدام خداپسندانه پلیس مراتب قدردانی کوهنوردان را به دنبال داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز