خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته دولت؛

سه طرح کسب و کار زنان روستایی در روستای هیو افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۱۲۸

بهره برداری از سه طرح کسب و کار زنان روستایی با حضور مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری در هفته دولت در روستای هیو شهرستان ساوجبلاغ انجام شد.

به گزارش ایلنا، به مناسبت هفته دولت سه طرح کسب و کار زنان روستایی در روستای هیو شهرستان ساوجبلاغ با حضور فروغ‌السادات بنی‌هاشم مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری و جمعی از مدیران جهادکشاورزی البرز و زنان روستای هیو افتتاح شد.

این طرح ها شامل کارگاه فرآوری و بستهبندی سبزیجات و میوه خشک، واحد گلخانه روستایی و یک واحد سالن پرورش قارچ بود که مورد بهره برداری قرار گرفت. 

در مراسم افتتاحیه مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستائی و عشایری گفت: آموزش‌های کارآفرینی زنان روستایی و عشایری در ایجاد و راهاندازی کسب و کارهای خُرد و تثبیت و پایداری مشاغل موجود نقش موثری داشته است.و از سال ۹۶ تاکنون ۱۵ هزار نفر از اعضای صندوق‌های خرد روستایی در دورههای آموزش کارآفرینی شرکت کرده اند.

فروغ السادات بنی هاشم با اشاره به این که ۷۰۰ مربی کارآفرینی در این مدت تربیت شده است، ادامه داد: دو هزار کسب و کار در نتیجه این آموزشها راهاندازی شد که برای بیش از پنج هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است. 

وی تصریح کرد: آموزش خودشناسی، خلاقیت، کار تیمی و خودباوری مهمترین مزیت آموزش‌های کارآفرینی است.

در ادامه برنامه، معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن تاکید بر اینکه کارهای مشارکتی در روستاها در ایجاد اشتغال و بوجود آمدن مشاغل خانگی نقش موفق و موثری دارد، افزود این نوع کارها در جامعه روستایی، بخصوص در قشر زنان روستایی موجبات ایجاد انگیزه و بهتر شدن رفاه و معیشت خانوارها شده و از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می‌کند.

کریمی عنوان کرد: ما برحسب وظیفه در این حوزه با در نظر گرفتن ظرفیت بومی روستاها باید برنامه‌ریزی و حمایت لازم را  برای راهاندازی فعالیت‌های اقتصادی انجام دهیم  تا سطح زندگی مردم در روستاها ارتقاء یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز