خبرگزاری کار ایران

بانک مرکزی اعلام کرد:

وصول ۹۹۸ هزار فقره چک رمزدار در تیرماه ۹۸

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۷۳۷

براساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی، ۹۹۸ هزار فقره چک رمزدار در تیر ماه امسال در کل کشور وصول شد.

به گزارش ایلنا به نقل از صداوسیما، بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، بیش از ۹۹۸ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بیش از ۲۱۲۶ هزار میلیارد ریال در تیرماه ۱۳۹۸ در کل کشور وصول شد که در مقایسه با ماه قبل، ​ از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۷.۵ درصد و ۵۵ درصد افزایش داشته است. 

در ماه مورد بررسی در استان تهران، بیش از ۳۲۶ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بیش از ۱۵۳۶ هزار میلیارد ریال وصول شد.

تیرماه همچنین ۴۸.۵ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران(۳۲.۷ درصد) و اصفهان و خراسان رضوی (هرکدام ۷.۹ درصد) وصول شده که بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۷۹.۲ درصد از ارزش این چک‌ها در استان‌های تهران(۷۲.۳ درصد)، اصفهان(۳.۸ درصد) و خراسان رضوی(۳.۱ درصد) وصول شده است.

تیرماه امسال بیش از ۸ میلیون فقره چک در کل کشور وصول شد که از این تعداد بیش از ۷ میلیون فقره عادی و حدود یک میلیون فقره رمزدار بوده است.  بر این اساس در کل کشور، ۸۷.۶ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۱۲.۴ درصد رمزدار بوده است.

در ماه مورد بررسی، در کل کشور حدود ۳۰۲۱ هزار میلیارد ریال چک وصول شد که بیش از ۸۹۴ هزار میلیارد ریال چک عادی و بیش از ۲۱۲۶ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور ۲۹.۶ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و ۷۰.۴ درصد رمزدار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز