خبرگزاری کار ایران

با هدف توسعه سلامت وایمنی ترافیک ؛

کهورت سلامت و ایمنی ترافیک با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۱۴۲

اولین کهورت جامع سلامت و ایمنی ترافیک در کشور های مدیترانه شرقی با حضور وزیر بهداشت، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس پلیس راه ناجا در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر بهداشت دیشب-جمعه 31 شهریور ماه-  در آستانه روز پزشک وارد تبریز شد که طی برنامه اول خود اولین کهورت جامع سلامت و ایمنی ترافیک در کشور های مدیترانه شرقی در تبریز را افتتاح کرد.

 کهورت، یک طرح پژوهشی و مداخله‌ای است و با توجه به پیشتازی و ماموریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در توسعه دانش ترافیک و فراهم بودن زیرساخت‌ها از جمله کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک این طرح در تبریز آغاز شده است.

در این طرح، سنجش های سطح خانوار، سلامت جسمانی و روانی، رفتار ترافیکی و سنجش های آزمایشگاه ترافیک در دو بخش پیش از حادثه و پس از حادثه با همکاری پلیس راهور مورد ارزیابی و مطالعه قرار می گیرد.

انسان، راه و وسیله نقلیه به عنوان مثلث اپیدمیولوژی در کهورت سلامت و ایمنی ترافیک در شهرستان های تبریز، شبستر، اسکو و جلفا ارزیابی می شوند.

متغیرهای مرتبط با تصادف و تروما، متغیرهای فردی و متغیرهای مراقبت سلامت و پیامدهای سلامتی، تصادف مجدد،  رفتارهای ایمنی پس از تصادف و ناتوانی و معلولیت از جمله گروه های مواجهه و پیامد این طرح پژوهشی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز