خبرگزاری کار ایران

ارتش سوریه کنترل کامل «خان شیخون» را در دست گرفت

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۷۵۷

نیروهای ارتش سوریه بعد از فرار گروه‌های تروریستی از شهرک خان شیخون در حومه ادلب، کنترل این شهرک راهبردی را به طور کامل در اختیار گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش سوریه روز گذشته کنترل شهر خان شیخون در استان ادلب را به طور کامل در اختیار گرفته.

«رامی عبدالرحمن» مدیر مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»- وابسته به معارضان- اعلام کرد، نیروهای دولتی اکنون منطقه‌ای را که از جنوب خان شیخون به سمت شمال استان حماه امتداد یافته، محاصره کرده‌اند و تمام راه‌های خروج را برای نیروهای ترکیه در شهر مجاور «مورک» قطع کرده‌اند.

پیشرفت‌های تازه ارتش سوریه و متحدان آن پس از چند روز حملات سنگین هوایی علیه شورشیان مسلح، که منطقه ادلب را در کنترل دارند، به دست آمده است.

طبق توافق سال گذشته بین ترکیه و روسیه قرار بود یک ناحیه امن و حائل برای حفاظت از سه میلیون ساکن ادلب و اطراف آن ایجاد شود، ولی این توافق هیچگاه عملی نشد.

در ماه مه امسال ائتلافی از گروه‌های شورشی جهادی به رهبری جبهه النصره کنترل این نواحی را به دست گرفت.

نیروهای دولتی در سال‌های اخیر توانسته اند بخش زیادی از خاک سوریه را از شورشیان باز پس بگیرند. در حال حاضر فقط ادلب و نواحی اطراف آن در کنترل شورشیان است و بخش‌های گسترده‌ای از مناطق شرقی کشور نیز در کنترل شبه‌نظامیان کرد است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز