خبرگزاری کار ایران

هاآرتص خبر داد:

امارات با وساطت تل‌آویو جت جاسوسی خریده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۴۳۰

هاآرتص گزارش داد که یک تاجر اسرائیلی میلیون‌ها دلار با فروش هواپیماهای جاسوسی به امارات، برای خود درآمد کسب کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص، یک تاجر اسرائیلی میلیون‌ها دلار با فروش هواپیماهای جاسوسی به امارات کسب درآمد کرده است.

بنا به گزارش‌ها، «ماتانیا ماتی کوچاوی»، تاجر اسرائیلی، در قالب «توافقی بزرگ و مخفیانه»، هواپیماهای جاسوسی در اختیار امارات متحده عربی گذاشته است. 

براساس مدارک به‌دست آمده، این توافق ارزشی بالغ بر ۵۸۶ میلیون دلار دارد که امارت بخش‌های عظیمی از آن را به‌صورت نقدی پرداخت کرده است. 

بنا بر این توافق، امارات متحده عربی «قراردادی بزرگ با شرکتی در ابوظبی به امضا رسانده است. عبدالله احمد بالوشی که به‌عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت معرفی شده است، از اعضای یک خانواده اماراتی است که در تشکیلات اطلاعاتی این کشور نقش دارد».

این در حالی است که در مدارک به‌دست آمده اشاره مستقیمی به نقش دولت اسرائیل در این ماجرا نشده است، اما برخی مدارک که در سوئیس به دست آمده نشان از آن دارد که کوچاوی شهروندی اسرائیلی است و نقشی پررنگ در این فروش پرسود داشته است. 

این روزنامه همچنین گزارش داد که این نخستین پروژه تجاری کوچاوی با امارات نیست و وی پیشتر نیز در نصب صدها دوربین امنیتی در ابوظبی با امارات همکاری داشته است. 

کوچاوی هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز