خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه ولایت:

وام‌ گره‌گشایی به سقف 10 میلیون تومان خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۹۰۶

مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه ولایت گفت: حدود 400 میلیارد تومان وام‌های خوداشتغالی پرداخت کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید باجلان (مدیر عامل صندوق قرض الحسنه ولایت) امروز در نشستی خبری گفت: این صندوق در سال95 به دستور مقام معظم رهبری با هدف ارتقای فرهنگ قرض الحسنه در کشور افتتاح شد. تا قرض الحسنه بتواند برای محرومان یک تکیه گاه مناسب باشد.

باجلان در ارتباط با امنیت و نظارت بر صندوق گفت: صندوق قرض الحسنه از سال 95 با مجوز بانک مرکزی شروع به کار کرد. تمام عملکرد این صندوق در قالب بانکداری شتاب انجام می شود و 100 درصد سهام این صندوق مربوط به کمیته امداد است و در مجموع مالکیت آن با کمیته امداد است. عملکرد آن در پایان سال جزو عملکرد رییس کمیته امداد محسوب می شود و مشخصا به سمع مقام معظم ولایت می رسد.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که بعضی صندوق ها بوجود آورده اند، این صندوق مشخص است که تحت نظارت چه کسی و زیر نظر چه سازمانی است واین یک اطمینان است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه ولایت در ارتباط با پشتیبانی بانک ملی از صندوق گفت: با توجه به اینکه صندوق ها نمی‌توانند در شبکه شتاب به اتکای خود در نظام بانکداری حضور داشته باشند. بنابراین نیاز به پشتیبانی یک بانک بود که ترتیب آن داده شد. پشتیبانی صندوق قرض الحسنه با تکیه به بانک ملی صورت گرفت که بزرگترین بانک اسلامی لقب گرفته است.

باجلان گفت: بنا بر پشتیبانی بانک ملی  در هر شهری که کمیته امداد دفتر دارد، امکان دسترسی به خدمات صندوق قرض الحسنه وجود دارد.

وی افزود: از سال 95 حدود 3 هزار میلیارد تومان صندوق وام قرض الحسنه پرداخت کرده است و بالغ بر یک میلیون نفر از این وام ها استفاده کرده اند که اغلب از مناطق محروم بوده اند. در سال 97 با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیاز بود کارایی صندوق افزایش پیدا کند، 1500 میلیارد تومان بودجه مصوب صندوق بوده است که حدود 340 هزار نفر وام قرض الحسنه دریافت کردند.

باجلان در ارتباط با عملکرد صندوق در سال 98 گفت: در سال 98، 2000 میلیارد تومان بودجه برای ما مصوب شد که تا الان 850 میلیارد تومان پرداخت کرده ایم. وام های کارگشائی نیز تا سقف 5 میلیون تومان پرداخت می شود که اخیرا نیز مصوب شده است تا سقف 10 میلیون پرداخت شود، اما منتظر امضای نهایی است. حدود 400 میلیارد تومان وام های خود اشتغالی پرداخت کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز