خبرگزاری کار ایران

مسکو: فقط به شرط اقدام آمریکا موشک در اروپا مستقر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۴۸۸

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو برنامه‌ای برای استقرار موشک‌هایی که توافق منع گسترش تسلیحاتی میان برد را نقض می‌کند،‌ در اروپا و آسیا ندارد مگر اینکه آمریکا ابتدا چنین اقدامی انجام دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «سرگئی شویگو» امروز -یکشنبه- اعلام کرد که مسکو برنامه‌ای برای استقرار موشک‌هایی که توافق منع گسترش سلاح هسته‌ای میان برد را نقض می‌کند، در اروپا و آسیا ندارد،‌ اما اگر آمریکا دست به چنین اقدامی زند ما نیز اقدام مشابهی انجام می‌دهیم.

شویگو در مصاحبه با شبکه روسیا ۲۴ گفت: «اگر شما به توافق نیاز داشتید، ما به مذاکره نیاز داریم اما هنگامیکه تمایلی برای این موضوع ندارید در مرحله‌ای باید از دروغ دست کشیده و حقیقت را بگوئید... شما به دنبال توافق نیستید». 

شویگو در ادامه گفت: «حقیقت را بگوئید و دروغ‌پردازی نکنید، اعتراف کنید که در اروپا و آسیا و مناطق دیگر موشک مستقر می‌کنید اما ما در مقابل، موشک مستقر نخواهیم کرد فقط در صورتی که آمریکا ابتدا دست به چنین اقدامی بزند، مقابله به مثل می‌کنیم». 

بر اساسا این گزارش، واشنگتن با این ادعا که مسکو معاهده منع موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد را نقض کرده است،‌ به صورت رسمی از این پیمان خارج شد. اما کرملین این ادعا را رد کرده است. 

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تاریخ پیمان منع موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد از تاریخ دوم آگوست با خروج آمریکا از آن به سر رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز