خبرگزاری کار ایران

افزایش 40 درصدی حوادث ترافیکی تابستان امسال یزد نسبت به سال پیش

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۴۸۱

رئیس مرکز فوریت های پزشکی یزد از افزایش 40 درصدی حوادث ترافیکی تابستان امسال نسبت به سال پیش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد دهقان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حوزه پیش بیمارستانی از بهداشت و درمان جدا شده و به صورت مستقل فعال است اظهار داشت: 53 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در استان داریم که 30 مورد جاده ای و بقیه شهری است.

وی ادامه داد: بر اساس استانداردها برای هر 50 هزار نفر باید یک پایگاه با دو آمبولانس داشته باشیم و برای پوشش جاده ها نیز در هر 50 کیلومتر یک پایگاه نیاز است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی یزد با بیان اینکه پوشش شهری قابل قبول و استاندارد است و در جاده ها نیز در شاه راهای اصلی پوشش داریم اضافه کرد: بر اساس برنامه ششم باید تا پایان برنامه 50 پایگاه شهری و جاده ای اورژانس در سطح استان نیز بسازیم و راه اندازی کنیم که البته در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه اگر احداث این تعداد پیگاه اورژانس محقق شود هیچ نقطه کور حتی در جاده ها نخواهیم داشت عنوان کرد: در دوسال گذشته 8 پایگاه کلنگ زنی شده و با کمک خیران در حال احداث است اما تحقق 50 پایگاه به اعتبار کلانی نیاز دارد.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماموریت های انجام شده از سوی این مرکز و خدمات ارائه شده به بیماران اظهار داشت: متاسفانه یکی از بیشترین امدادهای پزشکی در این مرکز رسیدگی به حوادث ترافیکی است و هزینه هایی که برای انتقال انجام می شود بسیار سنگین است.

وی با استناد به آمار 5 ماهه سال جاری بیان داشت: روزانه 45 مورد، ماهانه 1400 مورد و در مجموع 7 هزار ماموریت حوادث ترافیکی در یزد انجام دادیم و در این ماموریت ها کل مصدومان منتقل شده 8 هزار و 500 نفر بودند و ماهانه 1700 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی یزد با بیان اینکه انسان،جاده، خودرو و اقلیم در بروز حوادث نقش دارند تصریح کرد: در تابستان امسال 40 درصد حوادث ترافیکی نسبت به سال پیش افزایش داشت که نقش اقلیم و هوای گرم و خشک یزد در این افزایش آمار موثر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تماس های سال جاری با مرکز فوریت های پزشکی یزد را 64 هزار تماس برشمرد و گفت: 30 درصد از تماس های صورت گرفته با اورژانس مزاحمت است که لازم است خانواده ها مراقبت باشند که مزاحمت ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز