خبرگزاری کار ایران

مسئول بیمه حج:

حجاج حداکثر تا سقف سه‌میلیون تومان خسارت اموال در ایران می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۴۶۵

مسئول بیمه حج تمتع 98 از پرداخت خسارت اموال حجاج ایران توسط شرکت بیمه گر پس از بازگشت آنان به کشور حداکثر تا سقف سه میلیون تومان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن اناری گفت: بیمه مسئولیت بار حجاج شامل مفقود شدن، سرقت، آتش‌سوزی، آسیب‌دیدگی جدی و از بین رفتن بار در مسیر‌های تردد یا در زمان حضور در کشور عربستان است که با ارایه گزارشی که به تایید مسئولان کاروان‌ها رسیده باشد، در سقف تعهدات به‌صورت ریال ایران به خسارت‌دیدگان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: اموال هر یک از زائران زمان رفت تا سقف ده میلیون ریال(یک میلیون تومان) و زمان برگشت تا سقف مبلغ 30 میلیون ریال (سه میلیون تومان) تحت پوشش بیمه قرار دارد.

به گفته اناری، خسارت دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری پس از کسر ۲۵ درصد استهلاک تا سقف ۱۰ میلیون ریال (یک‌میلیون تومان) از سوی بیمه‌گر پرداخت خواهد شد اما برای گوشی تلفن‌همراه هیچ غرامتی پرداخت نمی‌شود. علاوه بر تلفن‌همراه، وجوه نقد، طلا، جواهرات، اوراق بهادار، سمعک، عینک، ساعت مچی، کالسکه بچه، دارو و مواد غذایی، عطر و ادوکلن و هر آنچه که ماهیت بار ندارد، از تعهدات بیمه گر خارج است و جبران خسارت نخواهد شد.

به گفته مسئول بیمه حج 98، بار همراه بیمه شده حجاج شامل ساک و سایر متعلقات تحت مالکیت زائر که از نظر عرفی بار محسوب می شود و نیز، دوربین عکاسی و دوربین فیلمبرداری است.

وی افزود: محاسبه خسارت بار بر اساس قیمت روز اجناس در بازار ایران و پس از کسر ۲۵ درصد استهلاک تا سقف تعهدات است.

اناری خاطرنشان کرد: محدوده زمانی و مکانی مشمول تعهدات بیمه‌گر در مسیر رفت از زمان تحویل بار هریک از بیمه‌شدگان به مدیر کاروان و یا شرکت هواپیمایی تا هنگام ورود به کشور عربستان است . محدودیت زمانی و مکانی مشمول تعهدات بیمه‌گر در مدت اقامت و مسیر برگشت از زمان ورود به کشور عربستان و مدت اقامت تا زمان تحویل به بیمه شده در کشور ایران خواهد بود.

به گفته مسئول بیمه حج 98، مدت زمان اعتبار بیمه ها تا 72 ساعت پس از ورود زائران به کشور تعیین شده است.

بازگشت حجاج ایرانی از فردا جمعه به کشور آغاز می‌شود و تا 17 شهریور ادامه خواهد یافت. بیش از 86 هزار و 500 حاجی ایرانی قرار است در این مدت با پروازهای شرکت هواپیمایی هما به کشور منتقل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز