خبرگزاری کار ایران

موکب‌داران باید پیام اربعین را فریاد بزنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۳۶۱

معاون فرهنگی حشدالشعبی گفت: موکب‌داران باید پیام اربعین را فریاد بزنند.

به گزارش ایلنا، هاشم الحیدری معاون فرهنگی حشدالشعبی صبح امروز در نخستین روز از دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد اظهار کرد: در هیئت های حضرت زینب (س) و خاندانش (که البته تمامی هیئت ها با نام های مختلف متعلق به حضرت زینب است) باید قبل از غذا و آب، فریاد باشد و پیام اربعین را فریاد بزند.

وی افزود: اگر از هر موکب دار سوال شود تو برای اربعین چه چیزی دارد به جای اینکه بگوید من غذا و آب و.. دارم باید بگوید من حامل پیام اربعین هستم و این پیام را فریاد می زنم.

معاون فرهنگی حشدالشعبی تصریح کرد: موکب ها به جای اینکه مدرن و مجلل باشند توجه کنند که با برپایی هر چادر آیا فریاد و پیام حضرت زینب را در اربعین به گوش تمامی جهان می رسانند؟

وی گفت: اگر زینب نبود، کربلا نبود، زینب با اخلاص، شجاعت و آزادگی این کربلا را نگه داشت نه موکب آنچنانی و آب و غذا، منظورم این نیست که خوردن و آشامیدن مهم نیست، نه منظورم این نیست، منظورم این است که باید بیشتر به معنویات اربعین اهمیت داد تا امور دنیوی.

الحیدری خاطرنشان کرد: در زمان داعش اکثر موکب داران عراقی رفتند به جبهه جنگ، چون که اربعین برای آنها در جبهه تعریف می شود، آنها رفتند با دشمنی که در برابر اهل بیت قد علم کرده بود جنگیدند.

وی گفت: حشدالشعبی و فرزندان ایران که در جبهه مقاومت ایستادگی کردند با خون خود اربعین را حفظ کردند نه موکب های آنچنانی و آب و غذا.

معاون فرهنگی حشدالشعبی تصریح کرد: مساله یمن واقعا مظلوم شد، روز قیامت از ما سوال می کنند برای یمن و سوریه چه کاری کرده اید؟ الحمدلله سوریه پیروز شد و الان وقت پیروزی و حمایت از یمن است.

الحیدری تاکید کرد: ما ولایت سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) را امتداد ولایت رسول الله (ص) و امام علی (ع) می دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز