خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان عنوان شد:

بازگشت ۲۴ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید/ضرورت بازنگری در قوانین مرتبط با صنایع کوچک

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۹۹۹

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: در طول سال گذشته ۲۱ واحد صنعتی راکد با ایجاد اشتغال برای ۲۳۸ نفر و در سه ماهه ماهه اول سال جاری ۳ واحد صنعتی راکد مجدداً راه اندازی شده و به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، اخلاق محمدیان پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۰ مردادماه، در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و روز ملی حمایت از صنایع کوچک برگزار شد، اظهار کرد: صنایع کوچک به دلیل اینکه در کمترین زمان ممکن ثمر داده و با هزینه های اندک به تولید رسیده و موجب اشتغالزایی می شوند، بسیار مهم هستند.

وی افزود: با وجود زود بازده بودن صنایع کوچک، در صورت عدم حمایت و پیگیری جدی مطالبات، دچار مشکل شده و از چرخه رقابت خارج می شوند.

محمدیان با اشاره به اینکه بنگاه های کوچک، متوسط و زودبازده برخی کشورهای جهان را اداره می کنند، تصریح کرد: صنایع کوچک با قدرت رقابت پذیری که دارند موجب بهره‌وری بالا و راه اندازی و ایجاد اشتغال می شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ضمن اشاره به اینکه کارآفرینان ایده بخش خلق ایده می کنند و قیمت تمام شده را پایین می آورند تا بتوانند محصولات خود را در بازار ارائه دهند، عنوان کرد: صنایع کوچک میتوانند خلاقیت و ایده های نو را توسعه دهند و منشاء تغییرات خوبی در کشور باشند.

وی در خصوص مشکلات و موانع تولید صنایع کوچک، توضیح داد: کمبود نقدینگی به دلیل رکود اقتصادی ایجاد شده، عدم بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا و فرسودگی ماشین آلات، عدم وجود تسهیلات و نرخ بالای سود تسهیلات، وجود بدهی های معوق نزد سیستم بانکی، عدم تولید با ظرفیت کامل که باعث افزایش قیمت تمام شده محصول و کاهش توان رقابت می شود؛ همچنین عدم بهره مندی از سیستم بازاریابی تخصصی و تکیه بر سیستم بازاریابی سنتی از این موارد است.

محمدیان ادامه داد: افزایش نرخ ارز و عدم ثبات نرخ و محدودیت دسترسی به بهره مندی از ارز مرجع، واردات بی‌رویه کالاهایی که امکان تولید آنها در داخل وجود دارد، عدم پرداخت به موقع مطالبات واحدهای تولیدی توسط دستگاه های دولتی، عدم ثبات نرخ مواد اولیه، طولانی بودن زمان بررسی پرونده های اخذ تسهیلات، افزایش بی رویه سود بانکی و جرائم تاخیر، طولانی بودن پرداخت تسهیلات پس از تایید به صورتی که طرح از توجیه اقتصادی خارج می شود، عدم پذیرش ضمانت‌نامه صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک توسط برخی از بانک ها، عدم همکاری بانک ها در خصوص اجرای مصوبات ستاد تسهیل در خصوص استمهال بدهی واحدهای صنعتی و خروج از سرفصل مطالبات موفق ازدیگر موانع بر سر راه تولید این واحدهای صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه نقدینگی، بازار و تامین مواد اولیه مهم ترین مشکلات صنایع کوچک هستند، تاکید کرد: توجه به ضرورت بازنگری در قوانین مرتبط با صنایع کوچک ضروری است که متاسفانه این قوانین قدیمی و بازنگری نشده است.

وی در خصوص برنامه های پیش رو به مناسبت روز ملی صنایع کوچک، خاطرنشان کرد: در ۲۷ مرداد با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت شاهد افتتاح طرحها و پروژه های عمرانی در حوزه عمران شهرک های صنعتی و همچنین طرح های صنعتی در استان خواهیم بود.

محمدیان ادامه داد: یکی از فعالیت های خوبی که برای اولین بار در استان انجام شد و طی آن توانستیم تا حدودی مشکلات صنعتی را بیان کنیم، اجرای ۷ شب ویژه برنامه شب های کارون با حضور ۱۵ صاحب صنعت بود که بیش از ۷ ساعت آنتن زنده در اختیار صاحبان صنعت برای طرح مشکلات و بیان بی دغدغه خواسته های عملی خود از مدیران اجرایی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ضمن اشاره به اینکه وظیفه شرکت شهرک های صنعتی، ایجاد زیرساخت های لازم(تامین زمین و امکانات مورد نیاز آن) در جهت سرمایه گذاری است، تاکید کرد: از چند سال پیش حمایت از صنایع کوچک به شرکت شهرک‌های صنعتی محول شد که اقداماتی نظیر پیگیری تسهیلات و مشکلات مالی، صدور انواع ضمانت نامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، برگزاری دوره های آموزشی و تورهای صنعتی حمایت از توسعه خوشه های صنعتی و کسب و کار در استان از جمله اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: ایجاد کنسرسیوم های مشترک صادراتی بین واحدهای صنعتی، ایجاد تعاونی تامین مواد واگذاری دفاتر و شرکت های مشاور در جهت استقرار در جوار صاحبان صنایع، که می‌توان گفت خوزستان با داشتن ۳ مجتمع فعال با مشاورین خوب که در این مراکز مستقر هستند در کشور حرف برای گفتن دارد.

محمدیان در خصوص استقرار کلینیک صنعت در شرکت شهرک های صنعتی، عنوان کرد: این کلینیک ها در جهت عارضه یابی و بررسی مشکلات صنایع با انتخاب مشاورین خبره و عارضه یابی واحدهای صنعتی و پیشنهاد در چگونگی رفع مشکل انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان افزود: مرکز مخابرات پیمانکاری در حوزه صنعت نفت و گاز را در خوزستان در دست اجرا داریم، همچنین اعزام هیئت های تجاری به خارج از کشور، اعزام شرکت‌ها به نمایشگاه های داخلی و خارجی، انجام مطالعات پژوهشی، تغییر و توسعه بازار واحدهای صنعتی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، برگزاری رویدادهای استارتاپی، حمایت از پایان نامه های تحصیلی، رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی و پیگیری آنها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از دیگر اقداماتی است که در حوزه شهرک های صنعتی در حال انجام می باشد.

وی اشاره کرد: طرح‌هایی که توسط بانک‌ها جانشین شدند را شناسایی کرده و اطلاعات آنها را در اختیار متقاضیان قرار دادیم که از این حیث ۱۵ واحد را طی دو سال گذشته به متقاضیان جدید واگذار کردیم که در نوع خود بی نظیر است.

محمدیان در خصوص راه اندازی مجدد واحدهای راکد و شناسایی و عارضه یابی مشکلات آنها، گفت: در طول سال گذشته است ۲۱ واحد با ایجاد اشتغال برای ۲۳۸ نفر از واحدهایی که راکد بوده اند مجددا راه اندازی شده و در سه ماهه نخست سال ۹۸ نیز ۳ واحد دیگر به چرخه تولید بازگشتند که تلاش می کنیم با توجه به ظرفیت هایی که در استان وجود دارد بهبود کسب و کار در خوزستان کمک کنیم.

لازم به ذکر است، ۴۹ طرح با اعتبار ۳۸۰ میلیارد در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان آماده افتتاح است که با افتتاح این طرح ها توسعه زیرساخت ها در شهرک های صنعتی اندیمشک، دزفول شوش، شادگان اهواز، بهبهان، ایذه، مسجدسلیمان، خرمشهر، امیدیه، بندر امام، رامهرمز، رامشیر و آبادان صورت می گیرد.

همچنین عملیات اجرایی ۳۵ طرح در سال ۹۷ آغاز و در مردادماه ۹۸ به پایان رسیده و ۴۸ طرح عمرانی از محل منابع داخلی شرکت شهرک های صنعتی و اعتبارات استانی اجرایی شده است.

گفتنی است، ۱۸ واحد تولیدی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال آماده افتتاح هستند که اشتغالزایی ۵۰۰ نفر را در پی خواهد داشت.

همچنین عملیات اجرایی احداث ۹ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی در زمینه صنایع شیمیایی، غذایی و فلزی با اشتغالزایی ۴۹۱ نفره با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال به زودی آغاز می شود و ۱۸ ماهه به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی، بازار و تامین مواد اولیه مهم ترین مشکلات صنایع کوچک هستند، تاکید کرد: توجه به ضرورت بازنگری در قوانین مرتبط با صنایع کوچک ضروری است که متاسفانه این قوانین قدیمی است و بازنگری نشده است.

بازگشت ۲۴ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید/ضرورت بازنگری در قوانین مرتبط با صنایع کوچک

بازگشت ۲۴ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید/ضرورت بازنگری در قوانین مرتبط با صنایع کوچک

بازگشت ۲۴ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید/ضرورت بازنگری در قوانین مرتبط با صنایع کوچک

بازگشت ۲۴ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید/ضرورت بازنگری در قوانین مرتبط با صنایع کوچک

انتهای پیام/
مریم جم
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز