خبرگزاری کار ایران

افتتاح همزمان سه پروژه برق منطقه ای خوزستان در شوش

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۹۴۷

به صورت همزمان سه پروژه ی برقی فاز اول پست ۱۳۲.۳۳ کیلو ولت دانیال، فاز اول پست ۱۳۲.۳۳ کیلو ولت حسن درویشی و ورود و خروج خط ۱۳۲ کیلو ولت چغازنبیل – دانیال در پست درویشی در شهرستان شوش افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، مدیرعامل این شرکت در این آیین که با حضور استاندار خوزستان، نماینده مردم شوش در مجلس و مسئولین محلی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع در این سه پروژه ۲۲۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

محمود دشت بزرگ گفت: ظرفیت فاز اول پست دانیال ۵۰ مگا ولت آمپر و ظرفیت فاز اول پست درویشی ۳۰ مگا ولت آمپر است و در مجموع ۸۰ مگا ولت آمپر امروز برق شهرستان شوش افزایش ظرفیت پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت پست های دانیال و درویشی به ۱۰۰ مگا ولت آمپر افزایش ظرفیت پیدا می کند، تصریح کرد: قرار دادهای توسعه این دو پست منعقد شده و عملیات اجرایی آنها آغاز شده تا در فازهای بعدی ظرفیت هر پست به ۱۰۰ مگا ولت آمپر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: طول خط انتقال ۱۳۲ کیلو ولت دو مداره چغازنبیل- دانیال در پست درویشی ۱۷ کیلومتر مدار است و برای اینکه رینگ شبکه برق شوش تکمیل شود یک خط ۵۶ کیلومتری از پست درویشی به پست پیام دزفول با ارزش سرمایه گذاری پنج هزار و ششصد میلیارد ریال اجرا می شود.

دشت بزرگ با بیان اینکه در سه سال گذشته پنج ترانسفورماتور جدید در پست های برق شهرستان شوش نصب شده است، افزود: با افتتاح این دو پست بارگیری از تاسیسات برق این شهرستان که ۷۶ درصد بوده به ۶۰ درصد می رسد و با توسعه های آتی بارگیری به زیر ۵۰ درصد کاهش پیدا می کند و پایداری شبکه برق شهرستان شوش برای چند سال آینده تضمین می شود.

استاندار خوزستان نیز در این آیین با تشکر از اقدامات انجام شده در صنعت برق استان، گفت: یکی از دغدغه های همیشگی سرمایه گذاران تامین برق مورد نیاز آنها بوده است که با اقدامات انجام شده در صنعت برق خوزستان و توسعه شبکه این مشکل به حداقل رسیده است.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه بعد از مشکلات ریزگردها و خاموشی ها به وجود آمده ۲۰ هزار میلیارد ریال در صنعت برق خوزستان سرمایه گذاری صورت گرفته یا در حال انجام است، تصریح کرد: با مدیریت علمی مدیران برق استان هر روز یک پروژه افتتاح می شود یا پایداری برق منطقه ای افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: اگر با همین روند و جدیت ادامه دهیم برای چند سال آینده مشکل پایداری شبکه برق استان برطرف و تامین برق برای سرمایه گذاری و مشترکین خانگی تضمین خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز