خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی:

صیانت از حریم خانواده مستلزم تعمیق دانش حقوقی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۰۶۷

کارگاه آموزشی آشنایی با "حقوق زنان پیش از ازدواج و بررسی حقوق حمایت از خانواده "با هدف افزایش آگاهی و عمق بخشی به اطلاعات زنان جامعه با حضور اساتید مجرب برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در کارگاه آموزشی آشنایی با حقوق زنان پیش از ازدواج و بررسی حقوق حمایت از خانوا‌ده‌ گفت: این کارگاه آموزشی به منظور آشنایی بانوان با حقوق خود برگزار و محور اصلی ما آگاهی بخشی به جهت رسیدن به تحکیم بنیان خانواده و تقویت نهاد خانواده است .

علیلو اظهار داشت: با ایجاد تحول در زیرساخت های فرهنگی و ارزش های حاکم بر اجتماع و به موازات آن نهاد اقتصادی جامعه الگوهای نقش آفرینی اعضای خانواده دگرگون شده و در این فضای مواج حاصل از دنیای مجازی که همه خانواده ها را به تلاطم واداشته، صیانت از حریم خانواده  مستلزم تعمیق دانش حقوقی است.

وی افزود: اصلاح فرهنگ عمومی و بسترهای اجتماعی موثر بر تشکیل و استحکام خانواده، ارتقاء آگاهی فردی و ترویج حقوق شهروندی زنان نسبت به حقوق، شأن و منزلت و مسئولیت های فردی خانوادگی و اجتماعی از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی، ترویج سبک زندگی سالم روحی و جسمی و توانمندیسازی زنان و افزایش آگاهی های عمومی در حوزه حقوق شهروندی زن و خانواده مسیری است که باید برای تحقق اهداف مدنظر طی شود.

وی یکی از دلائل بالا رفتن آمار طلاق در کشور به دلیل نبود شناخت صحیح و کافی زوجین نسبت به حقوق فردی و اجتماعی و عدم ایجاد ارتباط درست بین زن و مرد اعلام کرد و اظهار داشت:  زوج های جوان و خانواده های آنها قبل از آغاز زندگی مشترک باید با مشاوره معتمد مشورت نمایند و با مشارکت در کارگاه های حقوقی نسبت به حقوق خود و خانواده اگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز