خبرگزاری کار ایران

یک نماینده پارلمان عراق:

در حال حاضر به سامانه موشکی «اس-۴۰۰» نیاز نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۸۷۸

یک نماینده پارلمان عراق تصریح کرد که کشورش به سامانه موشکی «اس-۴۰۰» روسیه نیاز ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سارکوت شمس‌الدین»،‌ نماینده پارلمان عراق طی اظهاراتی تصریح کرد که کشورش در حال حاضر به سامانه موشکی «اس- ۴۰۰» روسیه نیاز ندارد.

شمس الدین گفت: «تجهیزات نظامی که در حال حاضر در اختیار داریم، کافی است  و به اعتقاد من ما باید در امور دیگر سرمایه‌گذاری کنیم، ما باید در زمینه نفت، راه آهن،‌ جاده سازی و دیگر زیر بناهای اصلی سرمایه‌گذاری کنیم نه سامانه اس- ۴۰۰، این سامانه موشکی در حال حاضر برای عراق غیر ضروری است». 

این عضو پارلمان عراق همزمان اقرار کرد که کشورش ممکن است در آینده به چنین سامانه‌های دفاعی احتیاج پیدا کند، اما وی درباره تملک این سامانه روس محافظه‌کاری نشان داد.

پیش از این، «حیدر منصور هادی العذاری»، سفیر عراق در روسیه اعلام کرده بود که دولت بغداد تصمیم دارد سامانه «اس- ۴۰۰» را خریداری کند، اما هنوز نقشه راهی درباره زمان مشخص این موضوع وجود ندارد».

«ویکتور بوندارف»، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان روسیه  اعلام کرد که سوریه و عراق و مصر از جمله کشورهایی هستند که احتمالا سامانه موشکی اس- ۴۰۰ را خریداری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز