خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

بیش از 80 درصد حوزه اقتصادی کشور در اختیار دولت است

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۲۸۷

عبداله مهاجر گفت:بیش از 80 درصد حوزه اقتصادی کشور در اختیار دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عبداله مهاجر صبح امروز در نشست با خبرنگاران گفت:متاسفانه از نظر اقتصادی شرایط خوبی را نداریم و با این وجود باید برای حمایت از بخش خصوصی و تولید تلاش داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: کشور در حال حاضر دچار خود تحریمی است، اشکالاتی در نحوه مدیریت دولت و بخش خصوصی وجود دارد که اگر رفع شود اتکا ما به فروش نفت به شدت کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به عدم شناخت کافی برخی از سیاست‌گذاران از نحوه صادرات، گفت: وزیر صمت به بنده گفت که برای صادرات قرار داد کوتاه مدت ببنید، کجای دنیا در توسعه صادرات را در غالب قراردادهای به روز منعقد می‌کنند.

مهاجر با اعلام اینکه در حال حاضر ارز نیمایی گرانتر از ارز آزاد است، افزود: تعهدات ارزی یکی از دغدغه‌های جدی صادر کننده است.

وی گفت: نزدیک به 80 درصد حوزه اقتصادی کشور ما در اختیار دولت است.

مهاجر به فلسفه شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی اشاره کرد و افزود: قانون گذار به درستی شورای گفتگو را طراحی کرده است ولی در اجرای مصوبات آن به درستی عمل نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: اینکه مصوبه ای داشته باشیم و اجرا و عمل نشود مطابق قانون نیست و وظیفه اتاق بازرگانی در شورای گفتگو و بهبود فضای کسب و کار به عنوان مشاور دو قوا است.

مهاجر با اشاره به اینکه تعهدات ارزی یکی از دغدغه‌های جدی صادر کننده است،گفت: طرح توسعه صادرات 3 میلیارد دلاری را در اختیار استاندار سابق استان قرار دادیم، این بسته در یک صحفه 200 صفحه تهیه شده بود و برخی از موانع و چالش‌ها را ذکر کرده بودیم.

لازم به ذکر است در پایان این نشست با حضور عبداله مهاجر،رئیس اتاق بازرگانی استان از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز