خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر امور روستایی استان خبر داد:

دریافت تسهیلات برای 79 طرح روستایی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۲۰۳

۷۹ طرح روستایی استان قزوین، ۳۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای اشتغال ۷۵۷ نفر دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین روز سه شنبه در جلسه کارگروه اجرایی طرح حمایت از واحدهای تولیدی مستقر در مناطق روستایی استان افزود: از سال ۹۵ که پرداخت تسهیلات روستایی در قالب تفاهم نامه سه جانبه معاونت توسعه روستایی کشور، بنیاد علوی و بانک سینا آغاز شد تاکنون ۴۵۵ طرح با یک هزار و ۸۵۶ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال به بانک عامل در استان معرفی شده است.

 اکرم نجفی با اشاره به طرح‌های مصوب گفت: در سال ۹۵ بالغ بر ۱۱ طرح، در سال ۹۶، ۵۰ طرح، در سال ۹۷، ۱۴ طرح و در سال جاری نیز چهار طرح تصویب و اعتبارات آن نیز پرداخت شده است.

 به گفته وی، با آغاز ارائه تسهیلات روستایی، نرخ بیکاری در مناطق روستایی استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.

 نجفی، طولانی بودن فرآیند بررسی طرح ها توسط بانک، تفویض نشدن اختیار به شعب منتخب استان، اعمال برخی محدودیت‌ها در حمایت از طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان، انعطاف ناپذیری بانک عامل در مورد نواقص قابل اغماض، مشکلات موجود در سیستم اداری دستگاه های اجرایی و ناآشنایی متقاضیان با ضوابط و قوانین و مقررات مرتبط را از جمله مشکلات موجود دانست.

 وی ادامه داد: همکاری، مشارکت، سرعت عمل و پویایی بیشتر بین مجموعه بانک سینا، حضور فعال و مستمر سرپرستی بانک عامل در جلسات،  افزایش اختیارات و قدرت تصمیم‌گیری شعبه استان، حمایت ویژه از طرح های دانش بنیان و استارت آپی، استمرار طرح حمایت از واحدهای تولیدی مستقر در مناطق روستایی و در نهایت افزایش سقف تسهیلات استان نیز از جمله پیشنهادهای این کارگروه است.

شصتمین جلسه کارگروه اجرایی طرح حمایت از واحدهای تولیدی مستقر در روستاهای استان قزوین با حضور منوچهر رضایی مدیرعامل سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، احمد حاج علیزاده معاون توانمند سازی و مشارکت های مردمی بنیاد علوی و امید شمیرانی معاون امور اعتبارات و نظارت بانک سینا برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز