خبرگزاری کار ایران

تورم تولیدکننده بخش معدن ۱۷درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۵۸۶

شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش معدن در فصل بهار ١٣٩٨، با ۱۶.۹ درصد افزایش نسبت به شاخص فصل قبل، به عدد ۴۷۴.۶ رسید.

به گزارش ایلنا، گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن فصل بهار ١٣٩٨ (برمبنای سال پایه ١٣٩٠) از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

بر این اساس، شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش معدن در فصل بهار ١٣٩٨ با ۱۶.۹ درصد افزایش نسبت به شاخص فصل قبل به عدد ۴۷۴.۶ رسید.

گروه‌ها و رشته فعالیت‌های معدنی زیر به ترتیب بیشترین تأثیر را در تغییرات فصلی این شاخص داشته­‌اند:

گروه استخراج کانه‌های فلزی بیشترین تاثیر را بر افزایش ۱۶.۹ درصدی  شاخص قیمت تولید کننده کل بخش معدن داشته است.

این گروه شامل استخراج کانه‌های فلزی آهنی و استخراج کانه‌های فلزی غیرآهنی است که به ترتیب دارای تاثیر عمده بر تغییرات شاخص کل بخش معدن هستند.

شاخص قیمت تولیدکننده در استخراج کانه‌های فلزی آهنی از عدد ۵۳۱.۴  به عدد ۶۰۷.۴ رسید و با ۱۴.۳ درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص گروه استخراج کانه های فلزی داشته است. شاخص قیمت رشته فعالیت معدنی استخراج سنگ های آهنی، بیشترین اثرگذاری را بر افزایش شاخص زیرگروه استخراج کانه‌های فلزی آهنی داشته که به طور عمده، ناشی از افزایش قیمت ماده معدنی کنسانتره آهن است.

شاخص قیمت تولیدکننده استخراج کانه‌های فلزی غیرآهنی از عدد ٣٠٧,٧ به عدد ۳۴۶.۰ رسید و با ۱۲.۵ درصد افزایش نسبت به فصل قبل رتبه دوم تاثیرگذاری بر افزایش شاخص گروه استخراج کانه­‌های فلزی را داشته است.

شاخص قیمت تولیدکننده در فعالیت استخراج سنگ مس  از رقم ٢٧٩,٨ به رقم ٣١٨.٨ رسید و به این ترتیب نسبت به فصل قبل ۱۴.۰ درصد افزایش نشان داده است، این افزایش به طور عمده ناشی از افزایش قیمت ماده معدنی کنسانتره مس است.

گروه استخراج زغال سنگ با افزایش ٧٣,١ درصدی رتبه دوم تاثیر گذاری بر افزایش شاخص قیمت کل بخش معدن را داشته است. عدد شاخص این گروه از عدد ٣٨٣.١ در فصل زمستان ١٣٩٧ به ۶۶٣.٠ در فصل بهار ١٣٩٨ رسید. افزایش شاخص این گروه به دلیل افزایش قیمت ماده معدنی کنسانتره زغال سنگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز