خبرگزاری کار ایران

شرکت فرش اسلیمی، اولین طراح و تولیدکننده فرش‌های قواره بزرگ و نا‌متعارف با سایز دلخواه

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۱۴۹

ازجمله مهمترین فعالیتهای تخصصی شرکت فرش اسلیمی، طراحی و ساخت فرش های سفارشی و نفیس قواره بزرگ، خاص و یکپارچه ماشینی برای بازارهای داخلی و صادرات به کشورهای متعدد جهان میباشد.

ایلنا؛ گروه تخصصی فرش اسلیمی اولین و بزرگترین سازنده فرشهای خاص و قواره بزرگ  و یکپارچه ماشینی در کلاس پرشین کارپت در جهان است که در مرداد ماه سال ۱۳۷۹ ه . ش در شهر تاریخی یزد، برند معتبر این گروه با نام فرش اسلیمی به معنی «یکی از نقوش تزئینی در فرش و سایر هنرهای سنتی ایرانی است» پا به عرصه تولید و خدمات نهاد و  در جهت توسعه فرش اسلیمی، دفتر مرکزی و کارخانه در ابتدای سال ۱۳۹۱ ه . ش به پایتخت فرش ماشینی کشور، شهر کاشان منتقل شد .

ازجمله مهمترین فعالیتهای تخصصی این گروه، طراحی و ساخت فرش های سفارشی و نفیس قواره بزرگ، خاص و یکپارچه ماشینی برای بازارهای داخلی و صادرات به کشورهای متعدد جهان میباشد.

همانگونه که در تولید  فرش ماشینی به جرات می توان موضوع انطباق و پیروی بافت ،رنگ و طرح فرش های دستبافت مخصوصا از نوع ایرانی را در آن دید ، فرش ماشینی را نیز میتوان با الگو پذیری از فرش های بی نظیر دستبافت که قبلا  از آن یاد شد ، امری طبیعی ودر پاسخ به نیاز برخی مصرف کنندگان و علاقمندان به خریداری اینگونه فرشها دانست .

هزینه ی بالا و طولانی بودن دوره بافت و تکمیل فرش های قواره بزرگ و یکپارچه دستباف علاوه بر تامین فضای بافت و نیروها ی ماهر و متخصص بافنده از جمله مواردی است که برخی از مصرف کنندگان فرش های این چنینی را ترغیب می نماید تا در فرش ماشینی به دنبال بر طرف کردن نیاز خویش باشند .

لذا همگام با پیشرفت تکنولوژی بافت و تکمیل فرش های ماشینی که امروزه در برخی موارد به لحاظ رجشمار نیز در مقایسه با نوع دستبافت آن در در درجه ای بالا قرار گرفته اند ( ،700 شانه معادل 50 رج ،1000شانه معادل 70 رج و 1200 شانه معادل 85 رج )پیش بینی می گردید بتوان در زمینه طراحی و تولید فرش های قواره بزرگ و یا بزرگ پارچه ماشینی دستباف گونه  نیز اقدامات و تحولات حرفه ای و هنرمندانه ای را مشاهده نمود.

  طبیعتا در فرایند طراحی و بافت اینگونه فرشها لازم است حساسیت هایی مورد توجه قرار گیرد که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد .

1- مکان و کارگاهی مناسب در مقیاس بزرگ با دار و تجهیزات مقاوم و مکفی جهت چله کشی و بافت و فرش .

2- تهیه نقشه و طرح با نقوشی که از لحاظ بزرگی گلها ، شاخه ها و اسپیرالها در ابعاد بزرگ فرش نمایش کافی و زیبایی را داشته باشد .

3- در حاشیه مواد اولیه بافت اینگونه فرش ها مخصوصاً نخ خاب آن توجه به یکدستی در جنس نخ ها و یکرنگی آن ها

4- بکار گیری نیروهای انسانی کار آزموده و ماهر برای بافت که توان انجام تولید اینگونه فرش ها را کاملاً داشته باشند .

5- نیروهای ناظر کیفی و کنترل کننده مسائل فنی طراح و  نقشه ، چله کشی بافت ،پایین کشی قسمت های بافته شده و پرداخت .

6- اگر قرار است فرش در قطعه بزرگ پارچه طبق تعاریف قبلی بافته شود لازم است قطعات مختلف فرش بزرگ پارچه به صورت همزمان در چند کارگاه و دار ، بافت آن انجام پذیرد که این موضوع به لحاظ مسائل کنترل کیفی و تطبیق صحیح اندازه ها و .... بسیار از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار خواهد شد .

شرکت فرش اسلیمی، اولین طراح و تولیدکننده فرش‌های قواره بزرگ و نا‌متعارف با سایز دلخواه

در طبقه بندی فرش ها بر اساس اندازه که طبق روال تدریجی و هم خوانی فرش با دکوراسیون و معماری داخل منازل و مکانهای مورد استفاده آن از گذشته تا کنون مرسوم بوده است میتوان به اندازه و اصطلاحات زیر اشاره نمود .

فرش قواره بزرگ:

به فرش هایی اطلاق می شود که بر اساس سفارش مشتریان در اندازه های سفارشی بزرگ  بافته می شوند و برای زیباتر شدن یک مکان از این فرش ها استفاده می کنند که نما و جلوه ی زیباتری را به محیط و یا یک مکان می دهد و نسبت به فرشهای استاندارد موجود در بازار بزرگتر باشد.

فرش بزرگ پارچه :

فرش بزرگ پارچه به فرش های گفته می شود که بصورت یکپارچه و مطابق با ابعاد و مساحت مکان طبق پلن خاصی طراحی و بصورت پازل در کنار هم دوخته و رفو می شوند.

در نهایت فرش های بافته شده چه در ابعاد قواره بزرگ یا بزرگ پارچه احتیاج به شستشو دارند. حال این سوال پیش می آید که شست و شوی این فرشها چگونه انجام می شود؟ جواب بسیار ساده است، این فرشها در محل توسط دستگاه های خاص و بدون دردسر جابجایی فرش بطور سریع انجام می شود.

در راستای نکات و مطالب گفته شده فوق که مربوط به مشکلات و محدودیت های تولید فرش های خاص و قواره بزرگ دست بافت بوده است برای رفع اینگونه مسائل گروه طراحی و مشاوره فرش اسلیمی از سال 1384 برای پاسخ سریع به نیاز مشتریان که با کمبود وقت، قیمت مناسب  طرح و رنگ و کیفیت بافت فرش با سایز دلخواه اقدام به طراحی ،تولید و اجرا اولین فرش بزرگ پارچه ماشینی به مساحت کلی 1000 متر مربع در مسجد جامع بارجین میبد از توابع استان یزد در سال 1385 کرده است ، پروژه های از قبیل فرش حسینیه کوی سنگ نائین به شکل 8 ضلعی منتظم به عرض 13 متر ، فرش یکپارچه نمازخانه ساختمان مرکزی وزارت نفت ، فرش یکپارچه مسجد حیدر شهر باکو در کشور آذربایجان به مساحت 3200 مترمربع و فرش مسجد الغدیر خیابان میرداماد تهران و غیره گوشه ای از فعالیت ها و پروژه های گروه طراحی ، مشاوره فرش اسلیمی می باشد که می توانید در وبسایت شرکت فرش اسلیمی مشاهده فرمایید.

سخن آخر

بر این اساس این گروه آمادگی فرش هایی با ویژگیهای منحصر به فرد موجود در هر دکوراسیون همراه با در نظرگرفتن سلایق شخصی مشتریان برای اماکنی چون منازل و ساختمانهای لوکس و لاکچری، مساجد، هتلها و کاخها، از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز