خبرگزاری کار ایران

عربستان سعودی محدودیت سفر برای زنان را لغو کرد

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۴۴۵

حکومت عربستان سعودی برای نخستین بار به زنان اجازه داد بدون نیاز به قیم مرد، گذرنامه دریافت کنند و به خارج از این کشور سفر کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، زنان بالای ۲۱ سال در عربستان سعودی برای نخستین بار اجازه یافتند بدون نیاز به قیم مرد، گذرنامه بگیرند و به خارج از این کشور سفر کنند.

این حکم حکومتی در راستای اصلاحات در قوانین مربوط به زنان در کشور عربستان سعودی انجام شده که نهادهای حقوق بشری و فعالان حقوق مدنی به شدت از آنها انتقاد می‌کردند.

طبق این حکم حکومتی، زنان در عربستان سعودی برای نخستین بار حق ثبت تولد فرزند، ازدواج یا طلاق و همچنین حضانت فرزندان صغیر دست یافتند. 

«محمد بن‌سلمان» ولیعهد جوان سعودی  از زمان بر مسند نشستن، برخی محدودیت‌های قانونی زنان را کاهش داده است. سال گذشته حکومت عربستان ممنوعیت رانندگی زنان را لغو کرد.

پیشتر جامعه بین المللی از جمله پارلمان اروپا از عربستان سعودی خواسته بودند که قوانین مربوط به قیمومیت زنان توسط مردان خانواده را لغو کند.

با وجود ایت، طی یک سال و چند ماه گذشته ماجرای فرار زنان از عربستان سعودی و پناه بردن آنها به کانادا «به علت بدرفتاری و تحت ظلم قرار گرفتن به علت زن بودن» افکار عمومی جهان را به سوی خاندان پادشاهی در ریاض جلب کرده است و نهادهای حقوق بشری جهان، حکومت سعودی را یکی از ناقضان عمده حقوق زنان می‌دانند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز