خبرگزاری کار ایران

گزارش بلومبرگ از هم‌گرائی جدید اسرائیل و عربستان

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۲۷۱

خبرگزاری بلومبرگ امروز -پنجشنبه- با انتشار گزارشی به نقل از یک مقام صهیونیست از مذاکرات عربستان و اسرائیل درباره پروژه گاز خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ خبرگزاری «بلومبرگ» امروز- پنج شنبه- با انتشار گزارشی به نقل از یک مقام اسرائیلی اعلام کرد که ریاض و تل‌آویو در گام دیگر در مسیر هم‌گرائی دوجانبه، مذاکراتی را درباره پروژه خط لوله انتقال گاز انجام دادند.

بلومبرگ به نقل از یک مقام نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عربستان پروژه خرید گاز طبیعی از اسرائیل را در دست بررسی قرار داده است. 

«ایوب کارا»،‌ عضو سابق پارلمان اسرائیل در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به مذاکراتی که با مقامات بلندپایه منطقه انجام داده است، گفت: «تل آویو و ریاض پروژه خط لوله انتقال گاز از ایلات به عربستان را مورد بررسی قرار داده‌اند». 

وی در ادامه افزود: «شهر ایلات که بر خلیج عقبه مشرف و در فاصله ۴۰ کیلومتری مرزهای عربستان قرار دارد، برای این منظور انتخاب شده است». 

بلومبرگ گزارش داد که عربستان، اسرائیل را شریک مشتاقی برای فروش گاز طبیعی خواهد یافت، به گونه‌ای که شرکت‌های انرژی از مقادیر هنگفت گاز در آب‌های دریای مدیترانه در مقابل سواحل سرزمین‌های اشغالی خبر داده‌اند که ۸۰ درصد آنها همچنان به هیچ خریداری تعلق ندارد. 

این گزارش درست زمانی منتشر شده است که عربستان به دنبال بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گاز در دهه آینده است تا به بخشی از نیازهای روزافزون برای برق ارزان پاسخ گوید. 

بر اساس گزارش بلومبرگ، پروژه انرژی با این حجم مستلزم روابط دیپلماتیک رسمی بین عربستان و اسرائیل است؛ حال آنکه این رژیم به دلیل بدرفتاری با مردم فلسطین، اشغال کرانه باختری و محاصره نوار غزه محبوبیتی در جهان عرب ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز