خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی فرماندار نکا:

محصولات باغی و کشاورزی نکا نیازمند صنایع تبدیلی متناسب است

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۷۹۴

محمودی سفیدکوهی گفت: محصولات باغی و کشاورزی نکا نیازمند صنایع تبدیلی متناسب است.

به گزارش ایلنا، عقیل محمودی سفیدکوهی سه شنبه شب در دومین جشنواره هلو و شلیل نکا در روستای بایع کلا افزود: محصولات باغی و کشاورزی نکا نیازمند صنایع تبدیلی متناسب است و اکنون باغداران و کشاورزان از فقدان وجود صنایع تبدیلی رنج می برند.

وی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره  در حقیقت جشن قدردانی از مواهب الهی است که البته مردم نیز ازاین نعمت به درستی استفاده کردند.

معاون فرماندار نکا با اشاره به تولید هلو وشلیل در نکا گفت:  130هزار تن ظرفیت تولید هلو و شلیل نکا در یک سال است که گردش 700میلیارد تومان دارد و  رتبه نخست را دراستان مازندران است.

محمودی افزود:بخش هزار جریب شهرستان دارای ظرفیت بسیاری برای کشت گیاهان دارویی همچون گل محمدی، مریم گلی، گل گاو زبان و دیگر گیاهان  دارد که توسعه  آن نیاز مند توجه ویژه است.

وی همچنین تولید تمشک جنگلی در شهرستان نکا راداز دیگر ظرفیت های نکا دانست و یادآور شد : سالانه هزار و 200تن استحصال تمشک جنگلی در نکا داریم  و همچنین با دارا بودن

120هزار تن تولید مرکبات، نیازمند صنایع تبدیلی مناسب هستیم.

دومین جشنواره هلو و شلیل نکا در روستای بایع کلا  برگزار و نمایشگاه و برنامه های فرهنگی و هنری این جشنواره از 8 تا 11 مردادماه برقرار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز