خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی قزوین خبر داد:

تشکیل کارگروه مواد اولیه صنایع دستی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۴۲۹

کارگروه مواد اولیه صنایع دستی در قزوین در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، میثم حضاری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر افزود: مسایل و مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه صنایع دستی با حضور از فعالان این عرصه در نشست‌های این کارگروه دریافت و جمع آوری و به سازمان میراث فرهنگی ارسال می شود.

این مسئول  با بیان اینکه کارگروه یاد شده با دستور سازمان میراث فرهنگی در استان ها در حال فعال شدن است، گفت: مسایل و مشکلات استان ها در این زمینه توسط اداره کل حمایت از تولید سازمان میراث فرهنگی پیگیری و برای رفع آنها اقدام می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی قزوین یادآور شد: در حال حاضر هنرمندان و صنعتگران استان در زمینه تامین پشم و شیشه با مشکلاتی روبرو هستند که موارد مربوط به آنها دریافت، جمع بندی و به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده است.

استان قزوین دارای حدود 6 هزار هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی است. 

آینه کاری، گره چینی، جاجیم، مسگری، بافتنی های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز