خبرگزاری کار ایران

کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

رونق بازار طلا با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده/ سکه ۴۰ هزار تومان گران شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۳۵۸

کشتی‌آرای اظهار داشت: با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال ۸۹ مصرف طلا کاهش و رکود بر بازار طلافروشان حاکم شده است که یکی از دلایل آن همین قانون است، از همین روی اصلاح این قانون می‌تواند زمینه ساز رونق باشد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد طرح نصب صندوق‌های مکانیزه در فروشگاه‌های طلا برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده گفت: از مدت‌ها پیش این بحث که در راستای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده است مطرح بوده و در طرح اولیه مقرر شده تا با نصب این صندوق‌ها مالیات تنها از اجرت طلا دریافت شود و شامل اصل طلا نخواهد بود.

وی ادامه داد: این طرح که فعلا در کمیسیون اقتصادی است می‌تواند در قیمت تمام شده موثر باشد چون با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال ۸۹ مصرف طلا کاهش و رکود بر بازار طلافروشان حاکم شده است که یکی از دلایل آن همین قانون است، از همین روی اصلاح این قانون می‌تواند زمینه ساز رونق باشد.

این کارشناس بازار طلا در مورد آخرین وضعیت بازار طلا و سکه گفت: کاهش نوسانات در بازار ارز باعث شده تا یک آرامش نسبی بر بازار طلا و سکه حاکم شود و از نوسانات آن کاسته شود بطوریکه در حال حاضر حباب سکه به ۱۵۰ هزار تومان نیز کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: نرخ هر قطعه سکه تمام با طرح جدید با افزایش ۴۰ هزار تومانی به ۴ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان رسیده است. همچنین نرخ هر قطعه سکه تمام با طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی نیز ۹۷۰ هزار تومان است.

به گفته کشتی‌آرای؛ نرخ هر مثقال طلا یک میلیون و ۷۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۲ هزار تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز