خبرگزاری کار ایران

توافق فروش جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا به پاکستان

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۸۷۵

پنتاگون در بیانیه‌ای خطاب به کنگره آمریکا از تصمیم خود برای فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار به پاکستان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نیوز۱۸، پنتاگون روز گذشته -جمعه- در بیانیه‌ای به کنگره آمریکا از تصمیم خود برای فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار به پاکستان خبر داد. این در حالی است که «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان چند روز پیش در سفر به آمریکا با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده دیدار کرده بود.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که سیاست این کشور مبنی بر توقف کمک‌های امنیتی به پاکستان همچنان پابرجاست. 

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «تغییری در سیاست آمریکا مبنی بر توقف کمک امنیتی به پاکستان که رئیس‌جمهور در ژانویه ۲۰۱۸ آن را اعلام کرد، ایجاد نشده است. همان‌گونه که رئیس‌جمهور در روزهای گذشته اعلام کرد، ممکن است بازگشت برخی برنامه‌های کمکی در زمینه امنیت را از سر بگیریم که شامل مفادی وسیع‌تر از رابطه‌مان می‌شود.»

وی اشاره کرد که در این رابطه گزارشی از سوی پنتاگون به کنگره ارائه شده است. 

این مقام وزارت خارجه با اشاره به این‌که اجرا و نظارت بر برنامه اف-۱۶ نیازمند استقرار ۶۰ نماینده پیمانکار است گفت: «با حضور مداوم پرسنل آمریکا برای نظارت بر اجرای این پروژه، این قرارداد تغییری در سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده ایجاد نمی‌کند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز