خبرگزاری کار ایران

در حج امسال؛

مورد وخیم یا فوتی بین زائران ایرانی نداشتیم/ مشکل و بیماری حادی گزارش نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۴۴۳

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت در مدینه منوره گفت: از نیمه تیرماه تاکنون 10 هزار و 169 مراجعه کننده به درمانگاه‌های این مرکز داشته‌ایم.

به گزارش ایلنا، ناصر روستا افزود: تعداد مراجعات به درمانگاه‌های تخصصی و عمومی در مدینه منوره به ترتیب 2372 و 7797 مورد بوده است.

در طول حج 98 سه درمانگاه به صورت شبانه‌روزی درهتل‌های راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه و یک مطب 16 ساعته خدمت رسانی دارند که مطب در هتل بهاءالدین در ضلع شمالی حرم نبوی قرار دارد.

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت درمدینه منوره با بیان اینکه تاکنون 57 زائر برای مداوا به مراکز درمانی سعوی اعزام شدند، اظهار داشت: 56  نفر از این بیماران پس از دریافت خدمات درمانی به کاروان‌های خود بازگشتند و در حال حاضر تنها یک بیماربستری است. خدمات تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، نوار قلب و گچ گیری نیز در درمانگاه‌های مدینه  به زائران ارائه می شود.

کادرپزشکی مدینه منوره شامل  پزشکان عمومی و متخصص، طب اورژانس، تکنسین دارویی و پزشک اعزام (عمدتا عرب زبان)، برای هماهنگی اعزام بیماران به بیمارستان های سعودی و  پرستار است.

وی درباره برنامه ریزی های انجام شده برای ضیوف الرحمان گفت: درحج 98 مراکز درمانی در مدینه درهتل هایی مستقر شده است که محل تجمع و مراجعه  بیشترزائران ایرانی است.

روستا با بیان اینکه تاکنون خدمات مطلوبی به زائران ارایه شده و مشکل و بیماری حادی وجود ندارد؛ اظهار داشت: اغلب بیماران به دلیل دردهای عضلانی، فشار خون، سرماخوردگی و ... مراجعه داشته اند.

بگفته وی در حج امسال تاکنون مورد وخیم یا فوتی در مدینه منوره برای زائران ایرانی نداشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز