خبرگزاری کار ایران

نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

نارضایتی نیمی از مردم آمریکا از واکنش ترامپ به مسائل نژادی

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۴۳۵

بیش از نیمی از مردم آمریکا معتقدند شعارهایی که در کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به زبان آورده شد «نژادپرستانه» است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، براساس نتایج یک نظرسنجی بیش از نیمی از مردم آمریکا معتقدند شعارهایی که در کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به زبان آورده شد، «نژادپرستانه» است. در روزهای گذشته ترامپ در کارزاری انتخاباتی در کارولینای شمالی از «ایلهان عمر»، نماینده ایالت مینه‌سونا، انتقاد کرد و هوادارانش با فریادهای «او را به کشورش بازگردانید!» از این سخنان استقبال کردند. 

نتایج منتشرشده از نظرسنجی شبکه فاکس‌نیوز نشان می‌دهد که ۵۶ درصد از رای‌دهندگان باور دارند که گفتن این شعار خطاب به رنگین‌پوستان «نژادپرستانه» است. ۲۳ درصد از رای‌دهندگان نیز معتقد بودند که این حرف نژادپرستانه نیست و ۱۸ نیز معتقد بودند که قضاوت در این‌باره بستگی به موقعیت و شرایط دارد.

از سوی دیگر، ۶۳ درصد نیز معتقدند که پیام‌های توئیتری ترامپ درباره «زنان پیشرو» مجلس نمایندگان این کشور زیاده‌روی بوده و ۲۷ نیز اعتقاد دارند که می‌توان در قالب حملات سیاسی آن را توجیه کرد. در میان رای‌دهندگانی که این پیام‌ها را زیاده‌روی می‌دانند ۸۸ درصد دموکرات و ۳۳ درصد جمهوری‌خواه بودند. 

۵۷ درصد از رای‌دهندگان از شیوه مدیریت رئیس‌جمهوری آمریکا در زمینه مسائل نژادی رضایت ندارند و تنها ۳۲ درصد از عملکرد ترامپ در این زمینه راضی بودند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز