خبرگزاری کار ایران

وعده‌های۲۰ روزه پاسخگویی ۴ ساله می‌خواهد؛

کمرنگ شدن نقش محیط زیست در دیدگاه کاندیداهای ریاست جمهوری

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۳۱

یکی از دغدغه‌های جامعه زیست محیطی کشور در این میان کمرنگ شدن نقش حیاتی محیط زیست در دیدگاه مسئولان آینده در پس مسائل اقتصادی و سیاسی است.

ایلنا: یک کار‌شناس محیط زیست گفت: زمانیکه با شروع تبلیغات ۲۰ روزه انتخابات ریاست جمهوری کاندیداهای واردشده در این رقابت سیاسی شروع به ارائه برنامه‌های خود می‌کنند. بدون شک بیشترین مطالبه مردم در قبال وعده‌های داده‌شده در این بیست روز پاسخگویی نسبت به عملکردشان در تمام طول چهار سال دوره ریاست جمهوری است.

روح‌الله باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد موضوع محیط زیست در انتخابات گفت: ارائه برنامه‌ها یکی از راه‌های شناخت بیشتر جامعه از کاندیداهاست. اما یکی از دغدغه‌های جامعه زیست محیطی کشور در این میان کمرنگ شدن نقش حیاتی محیط زیست در دیدگاه مسئولان آینده در پس مسائل اقتصادی و سیاسی است. تا جایی که وعده‌های زیست محیطی فقط به شعارهایی در جهت کامل کردن برنامه ارائه‌شده منجر شود.

باقری تصریح کرد: دیدگاه‌های زیست محیطی رئیس‌جمهور آینده می‌تواند ملاک و معیار برای شناخت بهتر مردم باشد. نکته قابل‌توجه اینجاست که با توجه به سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه نقشه راه محیط زیست کاملاً پیداست و فقط باید به دنبال پیگیری و تحقق آن‌ها بود. از لحاظ قانونی هم قوانینی هستند که به همتی بیشتر برای اجرای بهتر نیاز دارند که قانون مدیریت پسماند و آلودگی هوا از جمله این قوانین است و دیدگاه کاندیدا‌ها در مورد کیفیت و کمیت اجرای این قوانین می‌تواند شاخص خوبی برای مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع در این میان توجه به تغییر ساختار سازمان محیط زیست است. که این تغییر ساختار دو وجه درونی وبیرونی دارد از بعد بیرونی بیشتر شدن قدرت اجرایی سازمان همراه با توسعه نیروی انسانی و از بعد درونی تقویت و بازسازی سازمانی نیروهای موجود که تحقق این امر قطعاً نیازمند اختصاص بودجه مناسب به این بخش است و با توجه به کاهش بودجه در حوزه محیط زیست باید دید که کاندیدا‌ها چقدر به دنبال جبران این بودجه کاهش‌یافته و ارتقا آن هستند.

وی تاکید کرد: بنا به گستردگی مباحث زیست محیطی و درگیر بودن دیگر اجزا دولت در آن، انتخاب همکارانی آشنا با مدیریت محیط زیست در حوزه کاری قطعاً به ایجاد تعادل در وضعیت زیست محیطی کشور می‌شود.

این کار‌شناس محیط زیست ادامه داد: حضور کار‌شناسان و متخصصان حوزه محیط زیست بهترین راهکار عملیاتی برای پیشبرد اهداف زیست محیطی تعیین‌شده برای کشور عزیزمان ایران است و این حضور منوط به تشکیل هرچه سریع‌تر سازمان نظام مهندسی محیط زیست است. تشکیل این نهاد و انتقال بخش‌های قابل واگذاری از کارهای اجرایی به متخصصین این حوزه علاوه بر اشتغال و کارآفرینی در این حوزه منجر به کاهش هزینه‌های دولت در اداره محیط زیست کشور می‌شود.

باقری در ادامه افزود: بیشترین کمک به دولت آینده در موضوع محیط زیست وقتی اتفاق می‌افتد که محیط زیست سهمی از رسانه داشته باشد واین امر در قانون برنامه چهارم و پنجم مطرح‌شده حال باید دید آیا کاندیدا‌ها برنامه‌ای برای تحقق این امر دارند یا نه.

روح‌الله باقری در پایان گفت: بزرگ‌ترین سؤال پیش روی جامعه زیست محیطی کشور این است که چه میزان از وعده‌های داده‌شده در این ۲۰ روزطی چهار سال دوران خدمت دولت عملیاتی می‌شود و چقدر پاسخگویی نسبت به عدم تحقق این وعده‌ها وجود دارد. آیا در صورت عمل نکردن به وعده‌های داده‌ شده باز هم حق پرسش‌گری برای سؤال‌کنندگان وجود دارد و نکند باز هم آزموده را باید آزمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز