خبرگزاری کار ایران

ترامپ قوانین کنگره علیه معاملات تسلیحاتی با عربستان را وتو کرد

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۲۸۶

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته- چهارشنبه- سه تصمیم کنگره برای توقف معاملات تسلیحاتی میلیاردها دلاری با متحدان واشنگتن شامل عربستان سعودی و امارات را وتو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس پرس،  «دونالد ترامپ»،‌ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته سه تصمیم کنگره برای توقف معاملات تسلیحاتی به ارزش میلیاردها دلار با عربستان سعودی و امارات به عنوان متحدان واشنگتن را که در جنگ ویرانگر یمن دخالت کرده­‌اند، وتو کرد.

ترامپ در نامه­‌ای به مجلس سنای آمریکا برای توجیه استفاده از وتو علیه تصمیم‌­های کنگره گفت: «قدرت رقابتی آمریکا در سطح بین المللی ضعیف می­‌شود و به روابط مهم ما با متحدان و شرکایمان آسیب می­‌رسد».

کنگره ماه جاری میلادی در اقدامی که سیلی محکمی به دولت ترامپ در رفتارهای غیر قانونی و عدول او از مواضع کنگره در قراردادهای تسلیحاتی به شمار می­‌رود، قوانین منع فروش سلاح را تصویب کرد.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفت که دولت به حالت اضطراری ناشی از عملکرد ایران به عنوان دشمن عربستان سعودی پاسخ می‌­داد.

اما اعضای کنگره از جمله برخی جمهوری خواهان معتقد بودند که دلایل قانونی برای عبور از کنگره و حق آن در مخالفت با معاملات تسلیحاتی وجود ندارد.

ناظران معتقدند که معاملات تسلیحاتی جنگ یمن را که ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی در آن مداخله کرده است، بحرانی­‌تر می‌­کند.

اما ترامپ روز گذشته مدعی شد که منع معاملات تسلیحاتی آمریکا احتمال طولانی­‌تر شدن جنگ یمن و پیامدهای ناگوار آن را بالاتر می­‌برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز