خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضاییه:

تلاش برای رفع مشکل مردم و حمایت از فعالان اقتصادی از ویژگی‌های یک مدیر قضایی موفق است

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۱۵۶

حجت الاسلام محسنی اژه ای مردم داری و تلاش برای رفع مشکل مردم در چارچوب قانون و مقررات با حُسن خلق و حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران واقعی و برخورد با مفسدان اقتصادی را از ویژگی‌های یک مدیر قضایی موفق برشمرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی بخشی از پرونده‌های کیفری استان و به تبع آن کشور را مربوط به سه عنوان اتهامی توهین، ضرب و شتم عمدی و صدمات غیرعمدی عنوان کرد و از همه مسئولان و مدیران استان خواست از مردم در کاهش پرونده‌ها کمک گرفته و از ظرفیت مردمی استفاده کنند.

معاون اول قوه قضائیه مسئولین و کارکنان قضایی را بر استفاده از سه وسیله نماز، قرآن و صبر در مقابل مشکلات و نیز تکریم ارباب رجوع توصیه کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای مردم داری و تلاش برای رفع مشکل مردم در چارچوب قانون و مقررات با حُسن خلق و حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران واقعی و برخورد با مفسدان اقتصادی را از ویژگی‌های یک مدیر قضایی موفق برشمرد و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش بسیار لازم است.

وی وحدت و انسجام بین مسئولین و مردم در استان آذربایجان شرقی را ستود و بر توجه به زندانیان و به ویژه خانواده زندانیان تأکید کرد.

گفتنی است: آیین معارفه موسی خلیل اللهی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی، ۲ مرداد ماه سال جاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین بابایی، دبیر کمیسیون نقل و انتقالات قضات کشور، مصدق، معاون حقوقی قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، شهردار کلانشهر تبریز و فرماندهان نیروی انتظامی و جمعی از مسئولین ادارات استان آذربایجان شرقی، قضات و کارکنان اداری دادگستری تبریز برگزار شد.

در این مراسم، موسی خلیل اللهی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان آذربایجان‌شرقی معرفی شد. وی پیش از این  دادستان مرکز استان بود. حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس کل سابق دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز چندی پیش به عنوان رئیس مرکز امور شورا‌های حل اختلاف کشور منصوب شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام مظفری گزارشی از عملکرد دوران خدمت خود در مقام رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ارائه کرد.

در ادامه استاندار آذربایجان شرقی طی سخنانی از طرف مردم استان از زحمات حجت الاسلام والمسلمین مظفری قدردانی و تشکر و برای وی در سِمَت جدید آرزوی توفیق کرد.

امام جمعه تبریز نیز با ذکر اهمیت صلح و سازش در اسلام، بر ایجاد شورا‌های حل اختلاف محلی و حل و فصل ریش سفیدانه اختلافات تأکید کرد.

موسی خلیل اللهی رئیس کل جدید دادگستری استان نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تعامل و همکاری دستگاه قضایی با تمامی قوا و دستگاه ها و نهادها و هم افزایی با آنها، بر تعامل و همکاری دادگستری استان با دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی در عین حفظ استقلال و شأن دستگاه قضایی تأکید کرد.

وی همچنین خدمت بی منّت به مردم و تکریم ارباب رجوع را که فلسفه وجودی تمامی سمت ها در نظام اسلامی است از دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و خود را مکلّف به احیای حقوق عامّه و تأمین آزادی های مشروع و امنیت و آرامش مردم دانست.

خلیل اللهی از برخورد قاطع با مظاهر و مصادیق فساد به ویژه مفاسد اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری مولد و مشروع که یکی از ضرورت های امروز کشور در جهت شکوفایی اقتصادی، اشتغال جوانان و تحقق رونق تولید است خبر داد و گفت: سعی خواهم کرد ضمن بهره مندی از دانش و تجربه همکاران پیشکسوت و مجرّب دستگاه قضایی، از ظرفیت و توانمندی جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسئولیت های دادگستری استان در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های دستگاه قضایی و خدمت رسانی مطلوب به مردم استفاده کنم و در عین حال از ظرفیت های مجامع علمی و دانشگاهی استان، کانون وکلای دادگستری استان، مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه در راستای ارتقای دانش قضایی، اتقان آراء، تجزیه و تحلیل احکام دستگاه قضایی بهره بگیرم.

رئیس کل جدید دادگستری استان آذربایجان شرقی در پایان انتصاب حجت الاسلام والمسلمین مظفری به سِمَت معاونت قوه قضاییه و ریاست مرکز شوراهای حل اختلاف کشور را تبریک گفت و برای وی در سِمَت جدید آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز