خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

فاقد اصول اخلاق حرفه ای هستیم/ گام نخست مهارت آموزی، مشاوره و هدایت شغلی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۸۴۷

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به اینکه گام نخست مهارت آموزی، مشاوره و هدایت شغلی و رقبت سنجی است، گفت: فاقد اصول اخلاق حرفه ای هستیم.

 به گزارش ایلنا از زنجان، محمدرضا انصاری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از 31 تیر ماه تا 6 مرداد ماه امسال به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با بیان اینکه حکمرانی و مدیریت محلی در مهارت آموزی مورد تاکید است، گفت: باید جامعه مخاطب را با ضرورت مهارت آموزی آشنا کنیم، الفبای مهارت آموزی از سوی بسیاری از خانواده ها ناشناخته است.

وی با یادآوری اینکه فنی و حرفه ای پس از برگزاری دوره های مهارت آموزی در تمام رشته ها رهگیری اشتغال انجام می دهد، گفت: اشتغال یک فرایند چندبعدی است و نیازمند به حمایت های چندگانه دارد از اینرو تنها رهگیری اشتغال افراد مهارت دیده کافی نیست.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه مهارت ترکیبی از دانایی، توانایی، اخلاق حرفه ای، نگرش زیست محیطی، ایمنی و بهداشت است، خاطرنشان کرد: اگر مهارت های آموزش دیده بدون حمایت باشد به اشتغال منجر نمی شود.

انصاری با بیان اینکه در کشور فاقد اخلاق حرفه ای هستیم، تصریح کرد: فنی و حرفه ای به دنبال راهکارهایی است که رسیدن به شغل را تسهیل کند.

وی حمایت سایر دستگاه های ذی ربط را از دیگر عوامل منتج به اشتغال مهارت آموزان عنوان کرد و گفت: هیج سرمایه گذاری به نیروی غیرماهر اعتماد نمی کند از اینرو داشتن مهارت می تواند یکی از مولفه های جذب به کار باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای باید دروازه ورود به بازار کار باشد، گفت: براساس کد رهگیری اشتغال به دست آمده از سوی فنی و حرفه ای 40 درصد از افرادی که در دوره های مهارت آموزی شرکت کردند، شاغل شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به اینکه گام نخست مهارت آموزی، مشاوره و هدایت شغلی و رقبت سنجی است، گفت: باید کودکان را در مهدهای کودک با شغل های متعدد آشنا کرد.

وی، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه کودکان را با رشته ها و شغل های جامعه آشنا کرد، افزود: هر شغلی که در چارچوب شرع و قانون اساسی و منجر به ثروت شود باید به جویندگان کار معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز