خبرگزاری کار ایران

پاکسازی و لایروبی آبشخورهای منطقه حفاظت شده جهان‌نما

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۶۲۸

به منظور تامین آب شرب حیات وحش منطقه حفاظت شده جهان نما ماموران یگان حفاظت شهرستان گرگان درعملیاتی اقدام به پاکسازی و لایروبی آبشخورهای حیات وحش در منطقه حفاظت شده جهان نما کردند.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان اعلام کرد: به منظور تامین آب شرب حیات وحش منطقه حفاظت شده جهان نما ماموران یگان حفاظت شهرستان گرگان درعملیاتی اقدام به پاکسازی و لایروبی آبشخورهای حیات وحش در منطقه حفاظت شده جهان نما کردند.

تمسکنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان با اشاره به افزایش میزان نزولات جوی در سال جاری گفت: افزایش نزولات جوی در ابتدای سال جاری سبب پر شدن گل و لای در داخل آبشخورهای حیات وحش شد که با تلاش محیط بانان منطقه همانند سال های گذشته پس از بازدید های میدانی بخشی از آبشخورهای مناطق امن و حساس جهت دسترسی بهتر حیات وحش به آب سالم پاکسازی و لایروبی شد.

منطقه حفاظت شده جهان نما در جنوب و جنوب شرقی شهرستان های گرگان و کردکوی در سلسله جبال البرز واقع است. در این منطقه به طور کلی ۵۹ گونه پستاندار شناسایی شده است که این تعداد گونه حدود ۴/۳۰درصد انواع پستانداران خشک زی ایران را شامل می شود و همچنین تا کنون ۶۰۷ گونه گیاهی نیز در این منطقه شناسایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز