خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت حمایت جدی دستگاه‌های اجرایی از نمایشگاه توانمندی روستایی

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۴۶۴

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت حمایت جدی دستگاه‌های اجرایی از نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،جواد رحمتی در جلسه هماهنگی نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر از آمادگی کامل استان برای حضور پررنگ و حرفه‌ای در چهارمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت حضور تمامی شهرستان‌ها در این دوره از نمایشگاه، گفت: نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان و تلاش برای توسعه اشتغال روستایی و بازاریابی برای محصولات تولیدی روستاییان است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها، محصولات تولیدی و برخی از آیین‌های بومی و محلی باید در این نمایشگاه عرضه شوند و فرمانداری‌ها مکلف به هماهنگی‌های لازم برای حضور پررنگ تشکل‌های روستایی و عشایری در این نمایشگاه هستند.

وی بر ضرورت استفاده از تولیدات خاص استان در تزیین و غرفه‌آرایی فضای مخصوص استان در این نمایشگاه تاکید کرد و ادامه داد: باید از هرگونه نگرش کلیشه‌ای، موازی‌کاری و عرضه و نمایش محصولات تکراری در فضای نمایشگاهی استان پرهیز شده و با استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص و کارشناس، شاهد حضور حرفه‌ای آذربایجان شرقی در نمایشگاه باشیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار اهتمام و حمایت جدی دستگاه‌های اجرایی برای حضور در نمایشگاه، هماهنگی با تورگردان‌ها و شرکت‌های مسافرتی برای جذب گردشگر به استان، توجه به برگزاری آئین‌های بومی و محلی و تلاش برای انعقاد قراردادهای همکاری و فروش شد.

تقی کرمی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز زمان برگزاری این دوره از نمایشگاه را ۲۴ تا ۲۷ مرداد اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه بعد از نمایشگاه بهاره، پربازدیدترین نمایشگاه ملی کشور محسوب می‌شود و فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات استان است.

به گفته وی در دوره پیشین نمایشگاه، ۲۵ آیین بومی و محلی آذربایجان در ایستگاه‌های متروی تهران برگزار شد که استقبال بسیار خوب مردم را به همراه داشت.

مدیران کل هماهنگی امور اقتصادی و امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تعدادی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان نیز به بیان دیدگاه‌های خود برای حضور بهتر استان در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز