خبرگزاری کار ایران

خادمی مطرح کرد:

هفت آزادراه تا پایان سال ۹۹ در کشور بهره برداری می شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۴۳۵

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: هفت آزادراه جدید طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ در کشور بهره‌برداری می شود.

به گزارش ایلنا، خیرالله خادمی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید معاون اول رئیس‌جمهوری از پروژه تکمیل آزاد راه شهید همت به کرج افزود: در مجموع تکمیل ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه در برنامه کاری سال‌های ۹۸ و ۹۹ وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: اکنون ساخت پنج هزار کیلومتر آزادراه در برنامه کاری وزارت راه قرار دارد که احداث یک هزار و ۱۱۶ کیلومتر در حال اجرا است.

خادمی ادامه داد: آزادراه تهران – شمال، کنارگذر جنوبی تهران، آزاد راه شهید همت به طول ۱۴.۶، کنار گذر شرقی اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر، آزاد راه خرم آباد به بروجرد به طول ۶۷ کیلومتر و آزاد راه ارومیه به تبریز به طول ۳۳ کیلومتر از جمله پروژه‌های در دست اقدام هستند که در این بین آزاد راه اصفهان – شیراز به طول ۲۲۴ کیلومتر طولانی‌ترین آزاد راه کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بخشی از اعتبارات ساخت از این آزادراه‌ها از منابع مالی دولت و مابقی از سرمایه‌های بخش‌های خصوصی مشترک با وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به بازدید چندی پیش رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از آزاد راه تهران – شمال و پروژه شهید همت گفت: همراهی‌های خوبی برای بهره برداری از این آزادراه‌ها صورت گرفته است.

خادمی افزود: آزاد راه همت به طول ۱۴.۶ کیلمتر درسه قطعه است که قطعه اول به طول ۵.۵ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و قطعه دوم به طول ۴.۵ کیلومتر با موانع بسیاری از جمله معارضان همراه بود.

وی خاطرنشان کرد: قطعه سوم این آزاد راه به جاده چالوس وصل می‌شود که با بهره برداری از این آزاد راه بخشی ترافیک البرز برطرف می‌شود.

با تکمیل آزاد راه شهید همت افزون بر روان سازی ترافیک بزرگراه تهران - کرج، آلودگی زیست محیطی استان البرز کمتر خواهد شد.

امروز تعدادی پروژه با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر با حضور معاون اول رئیس جمهوری در البرز به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز