خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی:

سیل ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی کشور خسارت زد

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۴۱۰

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیل اواخر سال گذشته و نوروز امسال ۱۳ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد کرد.

به گزارش‌ ایلنا از لرستان، سید محمد موسوی در جلسه کارگروه استانی پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان قیمت به بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی ناشی از سیل فروردین ۹۸ گفت: سیل اواخر سال گذشته و نوروز امسال ۱۳ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد کرد که از این رقم، ۵۲ درصد در بخش زارعت، 8 درصد باغبانی، ۱۴ درصد در بخش دام، طیور و آبزیان و ۲۶ درصد مربوط به زیرساخت‌ها بوده است.

وی با اشاره به تصویب پرداخت یک‌ هزار و ۶۹۱ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به خسارت دیدگان افزود: در این راستا، ۱۶۵ هزار پرونده با رقم ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی تکمیل شده و ۱۱۰ هزار مورد با ۶۵۱ میلیارد تومان توسط کمیته های تخصصی بازدید میدانی و تایید شده است.

موسوی تصریح کرد: ۶۰ هزار پرونده با ۴۰۰ میلیارد تومان نیز به تصویب کارگروه‌های استان و در نهایت ۲ هزار پرونده به پرداخت رسید.

وی گفت: همچنین تاکنون ۴۰ هزار پرونده با رقم تسهیلاتی ۴۱۰ میلیارد تومان از استان ها به بانک‌های عامل معرفی شده که ۲ هزار فقره موفق به دریافت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات شده اند.

ایشان اضافه کرد: در لرستان ۲۱ هزار پرونده با ۸۵ میلیارد تومان تکمیل و از این تعداد ۲۰ هزار با ۶۵ میلیارد تومان بررسی میدانی و تایید شد که در نهایت ۱۴ هزارپرونده با ۴۵ میلیارد تومان به تصویب کارگروه استانی رسیده و آماده پرداخت است.

موسوی در خصوص تسهیلات بانکی کشاورزان سیل زده لرستان نیز افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ پرونده به ارزش ۱۱ میلیارد تومان بررسی و تایید شده که از این تعداد یکهزار فقره موفق به دریافت چهار میلیارد تومان شده اند.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز