خبرگزاری کار ایران

هواداری که می‌خواهد اسمش را تاتنهام بگذارد

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۳۴۷

یک مرد 39ساله سوئدی می‌خواسته اسمش را به «تاتنهام» تغییر دهد که با مخالفت مقامات روبه‌رو شده است.

به گزارش ایلنا، او می‌خواسته با این کار رسیدن تیم محبوبش به فینال لیگ قهرمانان را جشن بگیرد.

«داوید لیند» از شهر کوملا در یک مسابقه شرکت کرد که برندگان آن می‌توانستند نام خود را به نام تیم انگلیسی محبوب‌شان تغییر دهند. او یکی از سه برنده این مسابقه شد و بلافاصله درخواستش را به مقامات سوئدی ارائه کرد تا نامش را عوض کنند اما چند هفته بعد به او جواب داده شد با درخواستش مخالفت شده است.

او گفت: «این خیلی ناراحت‌کننده است. انگار شما در سوئد هر نامی می‌توانید داشته باشید به‌جز تاتنهام، اما اینکه نام شما نیوکاسل، آرسنال، لیورپول یا گیزلی باشد هم در همین حد است! افراد زیادی با اسامی عجیب در سوئد زندگی می‌کنند. حتی یک نفر هست که نامش پوتیتو (به‌معنای سیب‌زمینی) است. نکند یکی از مقامات طرفدار آرسنال بوده و با درخواست من مخالفت کرده است؟»

لیند دریافته بود افرادی در سوئد هستند که اسم باشگاه مورد علاقه‌شان را روی خودشان گذاشته‌اند، از جمله جاکوب گیزلی آمان دالین که عاشق تیم گیزلی در دسته ششم فوتبال انگلیس شده بود و تصمیم گرفت برای ابراز این علاقه‌مندی، نام این باشگاه را روی خود بگذارد.

یک سخنگوی سازمان ثبت احوال سوئد گفته طبق قوانین جدیدی که در سال 2017 وضع شده‌اند، سختگیری‌های بیشتری روی نامگذاری افراد انجام می‌شود: «اگر کسی در سوئد نامش آرسنال باشد، احتمالا این تغییر نام را پیش از سال 2017 انجام داده است.

در قانون سال 1982، شما می‌توانستید هر نامی روی خود بگذارید و در حال حاضر حدود 60 نفر در سوئد هستند که نامشان باین است (که لقب تیم سوئدی هامربی است). زمانی که با چنین درخواستی روبه‌رو شدیم، از یک موسسه دیگر درخواست مشاوره کردیم و آنها اعلام کردند نام باشگاه تاتنهام متناسب با نام‌های سوئدی نیست.»

منبع: گاردین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز