خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

بازدید رئیس میراث فرهنگی از سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۰۷۰

معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز دوشنبه از سرای تاریخی سعد السلطنه، بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده کشور در شهر قزوین دیدن کرد.

به گزارش خبربنگار ایلنا در قزوین، علی اصغر مونسان در سفر یک روزه خود به استان قزوین ضمن بازدید از سرای سعدالسلطنه با آثار خوشنویسی استاد احمد پیله چی، آثار موج بافی استاد احمد بامشاد، موزه شاهنامه، اساطیر و مجموعه عالی قاپو، موزه چهلستون و سایر توانمندی های صنایع دستی قزوین آشنا شد.

مونسان صبح امروز نیز از مجموعه اقامتی بامسان و دهکده طبیعت در بوستان ملی باراجین شهر قزوین بازدید کرده بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه این سفر نشستی نیز با سمن های میراث فرهنگی و باغداران سنتی داشته و از پایگاه ملی الموت نیز بازدید خواهد کرد.

سرای سعدالسلطنه قزوین بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده و مرکز تجاری داخلی شهری کشور است که با وسعتی افزون بر ۶.۲ هکتار در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد.

این کاروان‌سرای به دستور سعدالسلطنه حاکم وقت قاجاریه قزوین ساخته شده و ارزشمندترین قسمت آن، چهار سوق است که از تقاطع قائم ۲ راسته ایجاد شده و بر فراز آن گنبد بزرگ کاشیکاری شده‌ای قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز