خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط زیست کشور عنوان کرد:

پیشتازی ایران در تولید پسماند و آلودگی هوا/ هر محیط بان حافظ ۳۳ هزار هکتار مرتع است

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۰۵۲

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه لازم است برخی سیاست های خود را برای حفظ محیط زیست تغییر دهیم، گفت: ایران در فرسایش آب، خاک، گیاه و تولید پسماند و آلودگی هوا در بین کشورهای دنیا پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی کلانتری در آیین بزرگداشت روز ملی محیط بان در شهرستان میبد، اظهار داشت: سال ها در حوزه محیط زیست بدون پیشرفت و حتی عقب ماندگی بودیم اما خوشبختانه در ۲ سال اخیر با تلاشهای صورت گرفته به ویژه در حمایت از محیط بانان شاهد اقدامات خوبی بودیم.

وی با بیان اینکه محیط بانان با کمترین میزان دریافتی بیشترین سختی و فعالیت را دارند، ادامه داد: محیط بانان وظیفه سختی بر عهده دارند و به عنوان سفیران فرهنگی محیط زیست، الگوی جامعه به شمار می روند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در جهان ۱۷ درصد ظرفیت کشور در مناطق حفاظت شده برای نسل ‌های آینده حفظ می شود اما در ایران این آمار ۱۲ درصد است که در تلاشیم تا سالهای آینده این عدد به 17 درصد برسد.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست موظف به حفظ حقوق نسل آینده در حوزه خود است واین وظیفه بر عهده محیط ‌بانان کشور است، افزود: سالانه ۳۰۰ محیط بان جذب می‌شوند و هر محیط بان حافظ ۳۳ هزار هکتار مراتع است.

کلانتری با اشاره به فعالیت ۳ هزار محیط بان در کشور خاطرنشان کرد: مقرر شده سالانه ۳۰۰ نفر به آنها اضافه شود که با توجه به بازنشستگی‌ها این تعداد طی ۱۰ سال آینده به پنج هزار نفر خواهد رسید.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست و پیشگیری از بروز آسیب بیشتر به آن تصریح کرد: اگر محیط بانان به عنوان معلم فرهنگی محیط زیست برای اقشار الگو شوند مردم خودشان محیط زیست را حفظ خواهند کرد.

کلانتری کوتاهی در بخش محیط زیست را ننگی برای جامعه دانست و گفت: بخشی از مشکلات و آلودگی‌های ایجاد شده ناشی از حمایت نادرست از تولید داخلی است که باید در این رویه بازنگری شود.

به گزارش ایلنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای بازدید از چند طرح و بهره برداری از نخستین طرح بازچرخانی سرباره‌های فولادی و بزرگترین سیستم جامع و نوین آبیاری هوشمند فضای سبز کشور به یزد سفر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز