خبرگزاری کار ایران

مدیر عملیات پزشکی حج۹۸:

مراجعه ۱۵۰۰ زائر به درمانگاههای ایران در مدینه

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۶۶۳

مدیرعملیات پزشکی حج۹۸ ، از مراجعه نزدیک به ۱۵۰۰ زائر ایرانی به سه درمانگاه این ستاد در شهر پیامبر خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمودرضا فقیهی گفت: روزانه بطور میانگین حدود ۱۳۰ بیمار به این درمانگاهها مراجعه می کنند که عمده آنان از مشکلات عضلانی، کوفتگی جسمانی و سرماخوردگی گله دارند.

وی بروز چنین مشکلات و بیماریهایی را با توجه به راه رفتن زیاد برای زیارت و خستگی ناشی از هوای داغ روزهای تابستان در سرزمین عربستان، طبیعی دانست.

فقیهی گفت: در مجموع، می توان گفت زائران مشکل خاصی از نظر بیماری تاکنون نداشته اند و روند ارایه خدمات درمانی به آنان به صورت روان و آرام در حال انجام است.

مدیر عملیات پزشکی حج ۹۸ نیز از ارایه خدمات درمانی به زائران ایرانی در سه سطح خبر داد.

وی گفت: در سطح یک ، در تمامی هتلها، پزشکان عمومی برای خدمات رسانی به زائران مستقر هستند، در سطح ۲، درمانگاههای تخصصی در مکه و مدینه به زائران خدمات درمانی ارایه می دهند و در سطح ۳، بیمارستان مجهز ایران در مکه و بیمارستانهای سعودی به کمک بیماران ما خواهند آمد.

معاون حج و عمره مرکزپزشکی حج وزیارت   خاطرنشان کرد: اگر زائری نیاز به خدمات درمانی ویژه نظیر جراحی، دیالیز و بستری خاص داشته باشد، بر اساس توافق با طرف سعودی، این خدمات از بیمارستانهای این کشور دریافت خواهد شد.

فقیهی یادآور شد: پزشکان ایرانی عرب زبان به عنوان رابط هیات پزشکی حج ایران با بیمارستان های سعودی، فرایند خدمت رسانی به زائران و مرکز پزشکی حج را تسهیل می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، جای هیچگونه نگرانی در زمینه ارایه خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی وجود ندارد. درمانگاههای ایران در مدینه در سه هتل راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه مستقر هستند. تاکنون از مجموع ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی حدود ۱۳ هزار نفر وارد مدینه شده اند و سایر زائران در روزهای آینده از طریق مدینه و مکه برای انجام مناسک حج، خود را به سرزمین وحی خواهد رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز