خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه تونس سفیر اتحادیه اروپا در این کشور را احضار کرد

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۹۰۳

وزارت خارجه تونس سفیر اتحادیه اروپا را در پی اظهارات اخیرش در روزنامه «لوموند» فرانسه احضار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه تونس، «پاتریس برگامینی» سفیر اتحادیه اروپا در این کشور را به دنبال اظهارات اخیرش در روزنامه «لوموند» فرانسه که با جنجنال گسترده مردم تونس مواجه شد، احضار کرد.

رادیو محلی «موزاییک اف ام» روز گذشته-جمعه- اعلام کرد که برگامینی مراتب عذرخواهی خود را به «خمیس الجهیناوی»، وزیر خارجه تونس تقدیم و تأکید کرده است که اظهاراتش در این روزنامه از محتوای خود خارج شده است. 

سفیر اتحادیه اروپا اخیرا در مصاحبه با روزنامه لوموند فرانسه درباره انحصار برخی خانواده‌های سرمایه‌گذاران در سیستم اقتصادی تونس سخن گفته بود.

وی گفته بود که این خانواده‌ها و نیز برخی از محتکران به دنبال نابودی اقتصاد تونس و منع حضور سرمایه‌گذاران جوان و موسسه‌های نوپایی هستند که توان رقابت با سرمایه‌های آنها را دارند.

برگامینی توافق تبادل تجاری عمیق با اتحادیه اروپا (الیکا) را مانع پدیده احتکار در تونس عنوان کرده بود. 

وی همچنین در مصاحبه با این روزنامه فرانسوی درباره پیشنهاد کمیساریای اروپا در سال ۲۰۱۸ برای اعطای سهم اضافی به تونس به منظور صادرات ۳۰ هزار تن روغن زیتون و عدم پاسخ مقام‌ها رسمی تونس به این پیشنهاد صحبت کرده بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز