خبرگزاری کار ایران

آخرین آلبوم زنده‌یاد پیتر سلیمانی‌پور منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۸۷۶

«زیرا که می‌وزد» آخرین آلبوم زنده یاد پیتر سلیمانی‌پور (آهنگساز و موسیقی‌دان ایرانی) عصر روز گذشته ۲۱ تیرماه در شهر کتاب دانشگاه رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، آخرین آلبوم زنده‌یاد پیتر سلیمانی پور آهنگساز و موسیقی‌دان به نام «زیرا که می‌وزد» که توسط نشر «هاشور» منتشر شد، عصر روز گذشته ۲۱ تیرماه در شهر کتاب دانشگاه رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم فرزاد آذری‌پور مدیر نشر «هاشور» گفت: آشنایی من با پیتر سلیمانی‌پور به زمانی برمی‌گردد که هنوز کامپیوتر وارد دنیای گرافیک نشده بود. تصویری که از او در خاطرم مانده این است که همیشه لبخندی بر لب داشت و سخاوتمندانه آنچه را که داشت، منتقل می‌کرد.

علی بوستان از دوستان نزدیک سلیمانی‌پور عنوان کرد: ما همیشه عادت داریم برای عزیز و دوستی که از میان ما می‌رود ناراحت و اندوهگین می‌شویم اما پیتر با آثارش همچنان در میان ما است.

وی ادامه داد: جای خودش و آلبوم‌های بعدی‌اش در کشور ما بسیار خالی خواهد بود. آثار زیادی از او در مرحله تدوین وجود دارد که با منتشر شدنشان لذت خواهیم برد.

در ادامه رضا عسگرزاده نوازنده موسیقی با بیان اینکه از انتشار آخرین آلبوم سلیمانی‌پور خوشحال است، گفت: من هم معتقدم پیتر الان در بین ما است، اما متاسفانه نمی‌توانیم او را ببینیم. من با او طی حادثه‌ای در سال ۶۲ آشنا شدم و تجربیات هیجان‌انگیزی با او داشتم. ما در طول این سال‌ها سعی کردیم کارهایی را به صورت مشترک باهم انجام دهیم. از تلاش همه دوستانی که موفق شدند تا این آلبوم را منتشر کنند، تشکر می‌کنم.

در ادامه علیرضا ایران‌نژاد روزنامه‌نگار حوزه موسیقی نیز گفت: آشنایی من با این مرد بزرگ به زمانی برمی‌گردد که در منزل او تمرین موسیقی انجام می‌دادیم. همیشه شخصیت، متانت، طنز و غرورش که از ایمان به کارش می‌آمد زبانزد همه و برای من جذاب بود.

سپس امیر بهاری روزنامه نگار حوزه موسیقی نیز با بیان اینکه سلیمانی‌پور در زندگی او آدم بسیار مهمی بوده است، بیان کرد: با او مصاحبه‌های زیادی داشتم و اغلب موضوع گفتگو موسیقی تلفیقی بود از جمله ویژگی‌های خوبش این بود که سریع مطالب را اصلاح می‌کرد. یادم می‌آید در جمله‌ای به او گفتم موسیقی تلفیقی در دهه ۵۰ شکل گرفت و او سریع گفت خیر مربوط به دهه ۶۰ می‌شود.

سیاوش روشن از دوستان سلیمانی‌پور نیز گفت: دوستی و آشنایی من با این هنرمند به اندازه گذراندن ۳ آکادمی است. در  روزهای آخری که مشغول جمع‌آوری کارهای هنری‌اش بودیم چیزی بالغ بر ۲۰۰ قطعه تمام شده از وی پیدا کردیم که وقتی به دست‌نویس‌ها دقت می‌کردم متوجه شدم که تاریخ‌شان بسیار قدیمی است که با خط بسیار خوب او نوشته شده بود.

در پایان مژگان جلال‌زاده از همراهان و دوستان نزدیک نیز اظهار کرد: برای انتشار این آلبوم راه طولانی طی شده است که در بخشی از این راه پیتر سلیمانی‌پور حضور نداشت. این کار توسط رضا عسگرزاده که کار مسترینگ و فرزاد آذری پور مدیر نشر هاشور انجام شده است.

در این مراسم فریم ۲۱ از فیلم ۲۴ فریم عباس کیارستمی که کار موسیقی اش را پیتر سلیمانی‌پور انجام داده بود، نمایش داده شد.

در انتهای این مراسم قطعه‌ای از پیتر سلیمانی‌پور که مربوط به سال ۱۳۷۰ بود و از قدیمی ترین آثارش محسوب می‌شود، اجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز