خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم:

سیاست آموزش عالی، ارتقای کیفیت است

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۸۱۲

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بعضی از سیاست‌های آموزش عالی از جمله سیاست ساماندهی با هدف ارتقای کیفیت است و این سیاست باید به شکل نسبی اجرا شود چون نمی‌توان نسخه واحد برای همه کشور پیچید.

به گزارش ایلنا، حسین سیمایی صراف در نشست جمع‌بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نمایندگان دولت به استان خراسان جنوبی افزود: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد توسعه کمی آموزش عالی بودیم و قبل از انقلاب برای استخدام ساده‌ترین کارشناس‌ها دست نیاز به سوی بیگانگان دراز می‌کردیم ولی امروز خودکفا شده‌ایم و این از خدمات بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: همه ما در ستاد آمایش به استان‌ها می‌رویم و مسائل هر استان را از نزدیک ملاحظه می‌کنیم و با لحاظ واقعیت‌های هر استان مسائل را ساماندهی می‌کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: در مرکز نشستن و گزارش گرفتن ما را به سمت یک سیاست درست هدایت نمی‌کند، دنیا حدود ۲۰۰ سال در حوزه تجارت به سمت شرکت رفته چون به این نتیجه رسیده که از همان سرمایه یک هزار تومانی می‌توان در توسعه اقتصادی کشور سهم داشت و وقتی هزار تومان‌ها کنار هم قرار گیرد به یک غول اقتصادی تبدیل می‌شود.

وی افزود: در آموزش عالی باید به جای تقسیم قدرت به سمت انسجام برویم و در طرح آمایش آموزش عالی نیز به دنبال انحلال نیستیم بلکه به دنبال کیفی‌تر و قدرتمندتر شدن هستیم.

سیمایی صراف اظهار داشت: خراسان جنوبی مزیت‌های خوبی دارد و در قانون برنامه توسعه مکلف شدیم که دانشگاه‌ها را به سمت بین‌المللی شدن ببریم که خوشبختانه این استان به دلیل همجواری با ۲ کشور به راحتی می‌تواند بین‌المللی شود.

وی گفت: حفظ امنیت و تبادلات فرهنگی ما با کشورهای افغانستان و پاکستان در خراسان جنوبی ایجاب می‌کند که موانع را کاهش دهیم و پارک علم و فناوری استان توانمندی خوب اما امکانات محدود دارد که دانشگاه بیرجند با مدیریت دکتر خامسان امکان توسعه واحدهای آموزشی استان را فراهم کرده و کمبودهای آنها از طرق دانشگاه بیرجند با سخاوت در اختیار این واحدها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: استان خراسان جنوبی دارای ابعاد وسیع آموزشی است و ظرفیت بالایی در حوزه آموزش عالی دارد که این ظرفیت باید تقویت شود.

حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در سفر به استان خراسان جنوبی، از دانشگاه بیرجند، پیام نور خراسان جنوبی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، دانشگاه صنعتی بیرجند و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در مرکز استان و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در شهرستان‌های این استان بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز