خبرگزاری کار ایران

مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۲۷۶

پنجاهمین سالگرد تأسیس مرکز آموزش مدیریت دولتی طی مراسمی با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، مدیران، اساتید، دانشجویان، بازنشستگان و فارغ التحصیلان مرکز در تاریخ هجدهم تیر ماه 1398 از ساعت 9-12 در محل سالن همایش های مرکز آموزش مدیریت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم خانم احمدی‌ پور ریاست مرکز آموزش مدیریت پس از بیان تاریخچه فعالیت‌های مرکز در 5 دهه گذشته، چنین گفت: تاسیس این مرکز قرار نبود فقط به آموزش مدیران و کارمندان پرداخته شود بلکه قرار بود این مرکز به عنوان یک محل تحقیقاتی بتواند مسائل اداری کشور را رصد کرده و برای حل مشکلات آنها راه حل ارائه کند.

وی بیان داشت: این مرکز باید حلقه وصلی برای تربیت مدیران آینده باشد و به طور دائم بهبود مدیریت را با توجه به اصل لیاقت و شایستگی مدنظر قرار دهد.

احمدی پور تاکید کرد: مدیران ما نباید از جانشین‌پروری بترسند، زیرا مسئولیت‌پذیری مدیران امری واجب است تا مدیران همواره به روز و برخوردار از علم روز باشند.

وی ادامه داد: اگر قرار است، جامعه به توسعه اقتصادی و اجتماعی دست یابد، نیازمند این است که رفتارهای سازمان جامعه چگونه شکل بگیرد، مدیران باید مسائل کلان کشور را شناخته و بر مبنای آنها برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنند.

برنامه‌های آموزشی باید معطوف به مدیرانی باشد که قرار است در آینده هدایت جامعه را برعهده بگیرند. همه این موارد در پنج دهه گذشته در دستور کار این مرکز قرار داشته و به تدریج به برنامه ها و محتواهای آموزشی تبدیل شده است.

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی ایران یادآور شد: امروز محتوای آموزشی، نوع دوره های آموزشی، نوع تعامل با دستگاه های اداری و تعامل با مردم از سوی این مرکز نیازمند بازنگری جدی است و باید بتواند بسته های مشخصی را برای مسائل اداری کشور طراحی و تدوین کند وتاکید نمود که  این مرکز باید بتواند در قالب اتاق فکر اداری کشور عمل کند.

رییس مرکز اموزش مدیریت دولتی ایران گفت: اگر قرار است به توسعه اقتصادی و اجتماعی دست یابیم، مدیران باید مسائل کلان کشور را شناخته و بر مبنای آن‌ها برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنند.

در ادامه این مراسم که با حضور جناب آقای انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد،  ایشان به بیان اهمیت و جایگاه مرکز آموزش مدیریت در عرصه مدیریت کشور پرداخت و گفت: پنجاه‌ سالگی تأسیس و فعالیت مرکز آموزش مدیریت دولتی باید نقطه عطفی در حیات مرکز برای بازگشت به ضرورت‌ها و اقتضائاتی باشد که برای مدیریت کشور وجود دارد و ما بتوانیم با تقویت این مرکز هم راهبردی جدید و هم نقش موثرتری در عرصه توسعه مدیریت برای مرکز در بخش نظام اداری کشور، بازتعریف کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه اظهار داشت: اگر بخواهم دو مأموریت مشخص برای مرکز در دوره جدید بیان کنم، یک، پرداختن به وظیفه و مأموریت اصلی، روشن و ذاتی مرکز، یعنی توسعه دانش تخصصی مدیران دولت و توانمندسازی آنان، و دوم، در دستور کار قراردادن راهبردی جدید و مؤثر برای تربیت مدیران راهبردی آینده کشور در سطوح مدیران ارشد است.

وی افزود: مدیران آینده کشور اگر بنا باشد به رویه سنتی تربیت شوند، از دانش روز کمتر بهره خواهند برد اما اگر برنامه منسجمی برای شناسایی و تربیت آنان جهت تصدی مسئولیت‌های اجرایی در دستور کار خود قرار دهیم، می‌توانیم آینده‌ای مطمئن‌تر را برای کشور متصور شویم.

انصاری ضمن ادای احترام به تلاش‌ها و قدردانی از زحمات کارشناسان و مدیران مرکز آموزش مدیریت دولتی در دوره‌های گذشته و حال حاضر، نسبت به ثمربخشی این تلاش‌ها با به‌کارگیری رویکردی جدید، ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم، از لوح یادبود پنجاهمین سالگرد تأسیس مرکز آموزش مدیریت دولتی، منشور اخلاقی مرکز، دو کتاب تازه منتشرشده با عناوین «توسعه منابع انسانی» و «اصلاحات اداری در کشورهای نوردیک» و شماره جدید فصلنامه علمی‌پژوهشی حقوق اداری، رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز