خبرگزاری کار ایران

تقدیر یونسکو از یدالله کابلی

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۹۵۹

کمیسیون ملی یونسکو در ایران، در مراسمی از 5 دهه تلاش یدالله کابلی در احیا و ترویج خط شکسته ایرانی تقدیر می‌کند.

 به گزارش ایلنا، نکوداشت یدالله کابلی در راستای وظایف کمیسیون ملی یونسکو- ایران در بزرگداشت مروجان علم و فرهنگ و آموزش صورت می‌پذیرد. کمیسیون ملی یونسکو ایران سال گذشته با راه اندازی برنامه‌ای به نام تماشای خورشید، ثابت قدمی و تلاش نام آوران حوزه فکر، قلم، اندیشه و هنر را گرامی داشت.

در سال 1397 در مراسمی باشکوه، محمدعلی موحد در نخستین برنامه تماشای خورشید تجلیل و نشان عالی کمیسیون ملی یونسکو- ایران در دانشگاه تهران به این استاد اهدا شد.

امسال نیز یدالله کابلی، چهره نامدار فرهنگ و هنر ایران، با همکاری کتابخانه ملی تجلیل خواهد شد.

بزرگداشت این استاد خط، ساعت ۱۵ و ۳۰  دقیقه روز ۲۹ تیر 1398 در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار می‌شود و اساتید درباره یدالله کابلی خوانساری سخن می‌گویند.

 کابلی استاد انجمن خوشنویسان ایران و شورای عالی تشخیص و ارزشیابی هنری استادی، عضو شورای عالی ارزشیابی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین عضو شورای ارزشیابی سازمان میراث فرهنگی کشور و دارای گواهینامه درجه یک هنری است. این استاد همچنین به عنوان چهره ماندگار خوشنویسی کشور در سال ۱۳۸۵ انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز