خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه الزهرا:

تحریم‌ها را باید فرصت تلقی کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۶۶۳

رییس دانشگاه الزهرا (س) در نشست روسای دانشگاه‌ها بیان کرد: دانشگاه‌ها در شرایط سخت و پیچیده همیشه آماده‌ کمک هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور با موضوع هم اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم با حضور  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و معاونان وزارت علوم به میزبانی وزارت علوم و دانشگاه الزهرا برگزار شد.

مهناز ملانظری رییس دانشگاه الزهرا (س) در ابتدای این همایش اظهار داشت: در این نشست پرداختن به ارتباط صنعت با جامعه و دانشگاه و نقش دولت به عنوان موضوع جدی مطرح شده و حل آن به عنوان نقطه ثقل این همایش خواهد بود. 

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها همواره بنا داشتند به حل مسائل بپردازند اما در شرایطی که بحث درآمدی ما را هدف قرار دادند می‌بایست تحریم‌ها را به عنوان یک فرصت تلقی کنیم علاوه بر این که ما برنامه  داریم هزینه‌ها را کمتر کنیم این مساله باید مد نظر قرار بگیرد که شرایط چگونه به نفع کشور تغییر کند.

رییس دانشگاه الزهرا بیان کرد: حضور مسئولان نظام و نشست‌هایی ‌که در این مراسم خواهیم داشت  پیوند مبارکی است که با تدوام آن امیدواریم این برهه را پشت سر بگذاریم و بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. دانشگاه‌ها این باور را دارند که همیشه در شرایط سخت و پیچیده آماده‌اند‌ کمک کنند و تا امروز با دو تجربه سربلندی جنگ و بحث هسته‌ای می‌توانیم با تحریم‌های امروز نیز مقابله کنیم. 

او با اشاره به نقش دانشگاه در تحریم‌ها گفت: ما در حول چهار محور تمرکز بر آموزش‌های کاربردی و نیروی انسانی، هدایت صنعت به سوی دانشگاه‌ها، حمایت از صنایع داخلی، آسیب‌های روانی و اجتماعی تحریم‌ها می‌توانیم حضورمان را در شرایط تحریم نشان دهیم.

ملانظری رییس دانشگاه الزهرا (س) در پایان اظهار داشت: امروز دانشگاه الزهرا توسط نخبگان  خودش در حول این چهار محور حرکت می‌کند و امیدواریم با وجود این همایش دبیرخانه‌ای متمرکز برای عبور از شرایط سخت تحریم گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز