خبرگزاری کار ایران

هاشمیان هشدار داد؛

باشگاه‌ها مراقب افراد سودجو باشند

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۶۶

کمیته پزشکی نیز آماده است تا هر گونه اطلاعات لازم را در اختیار مقامات مسئول باشگاهی قرار دهد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درخصوص معاینات پیش از فصل بازیکنان و عقد قرارداد آنها با باشگاه‌ها به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، احمد هاشمیان درخصوص ابلاغ دستورالعمل معاینات پیش از فصل به باشگاه‌های فوتبال کشور و اقداماتی که از سوی باشگاه‌ها صورت گرفته، گفت: معاینات پیش از فصل به عنوان یک رفتار حرفه‌ای در دنیای فوتبال در حال رشد است. برای دومین سال در کشور، با تدبیر هیئت رئیسه فدراسیون و همکاری باشگاه‌ها در حال اجرا است که با ابلاغ دستورالعمل فصل جدید رقابت‌ها، شاهد استقبال چشمگیری از سوی باشگاه‌های لیگ برتر بوده‌ایم.

وی افزود: بازیکنان باشگاه راه آهن، پرسپولیس و نفت تهران در اولین روزهای پس از ابلاغ دستورالعمل، تحت معاینات پیش از فصل قرار گرفته ونتایج معاینات به زودی به باشگاه‌ها منعکس خواهد شد. در واقع اقدام مدبرانه مقامات مسئول در باشگاه‌‌های فوق حاکی از عزم رسیدن به فوتبال حرفه ای است. ضمن تشکر از مدیران 3 باشگاه از بقیه باشگاه‌ها هم می‌خواهم تا با انجام معاینات پیش از فصل در حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی و باشگاه‌ها و فوتبال ایران اقدام کنند. هماهنگونه که می‌دانید معاینات پیش از فصل،زمانی ارزشمند وتاثیر گذار است که 4 تا 6 هفته قبل از آغاز فصل، انجام و بر اساس نتایج معاینات؛ تصمیم گیری برای تیم انجام شود. بنابراین تاکید می‌کنم که باشگاه‌های مختلف فرصت را از دست نداده و اقدام کنند.

رئیس کمیته پزشکی در ادامه در خصوص اینکه وضعیت برخی از تیم‌ها که هنوزبازیکنانشان مشخص نشده، بیان کرد: باشگاه‌ها می‌توانند به تدریج بازیکنان مورد نظر خود را به معاینات معرفی کنند و الزامی وجود ندارد که در یک مرحله معاینه شوند لذا هر بازیکنی که حضورشان در تیم مربوطه قطعی شود می‌توانند معاینات را آغاز کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در خبری که در یکی از سایت‌ها مبنی بر اینکه معاینات پیش از فصل پرسپولیس زیر نظر فردی که هیچ گونه تخصصی و ارتباطی با معاینات تخصصی پیش از فصل ندارد، منتشر شده، گفت: متاسفانه این خبر کذب است و فردی که نام وی درسایت آمده، فاقد هر گونه تخصص لازم بوده و هیچ نقشی هم نداشته اما سایت رسمی باشگاه پرسپولیس خبر صحیحی را در روز انجام معاینات در سایت خود قرار داده که اشاره شده معاینات باشگاه تحت نظر مرکز پزشکی ورزشی فوتبال ایران و با حضور بیش از 7 متخصص و فوق تخصص در حوزه های مختلف، نظیر ارتوپدی، تغذیه، پزشکی ورزشی و.. انجام شده است. از این فرصت استفاده می‌کنم و به باشگاه‌ها و مسئولین هشدار می‌دهم در این خصوص مراقب افرادی که قصد سوء استفاده از معاینات پیش از فصل تحت هر شکل و عنوانی را دارند، باشند و فریب افراد فاقد صلاحیت را نخورند.  کمیته پزشکی نیز آماده است تا هر گونه اطلاعات لازم را در اختیار مقامات مسئول باشگاهی قرار دهد.

هاشمیان در پایان در خصوص وضعیت بازیکنان خارجی و معاینات پیش از فصل آنان گفت: در دستور العمل ابلاغ شده آمده کلیه بازیکنان خارجی شاغل در لیگ کشور بدون استثنا و صرفا در مرکز پزشکی فوتبال ایران باید حضور یافته و معایناتشان انجام شود که این موضوع شامل بازیکنانی که در فصل‌های گذشته بودند نیز است و همچنین اگر بازیکن خارجی به تازگی به باشگاهها معرفی و قصد جذبش باشد همانطور که در دستور العمل تاکید شده باید قبل از عقد هر گونه قراردادی اعم از رسمی و غیر رسمی(داخلی و غیره) تحت انجام معاینات پزشکی قرار گیرند تا بدین واسطه باشگاه‌های کشور از جهت تعهدات ایجاد شده قبل از معاینات پزشکی تحت تاثیر قانون فیفا نگرفته و مجبور به پرداخت قرارداد منعقده نشوند. چرا که طبق قوانین فیفا مبادله هر گونه قراردادی ملاک رابطه باشگاه و بازیکن خواهد بود حتی اگر پس از قرارداد بازیکن در تست‌های پزشکی مردود شود بنا بر این تاکید می ‌کنم که قبل از عقد هر گونه قرار داد ابتدا معاینات پزشکی بازیکنان مورد نظر در مرکز پزشکی فوتبال ایران واقع در کمپ تیم های ملی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز