خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

صف انتظار حج تمتع به 14 سال رسید

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۶۲۶

حجت الاسلام نواب با بیان اینکه صف انتظار برای انجام سفرهای حج به 14 سال رسیده است، گفت: 19 ارگان در انجام عملیات حج همکاری می‌کنند که از آنها تقاضا داریم برای زائران خانه خدا کم نگذارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین نواب در مراسم بدرقه زائران خانه خدا – حج تمتع 98 – با بیان اینکه جمع زیادی از مردم مسلمان ایران چشم به این سفر دوخته‌اند، گفت: چه کسانی که توفیق ثبت‌نام در سفر به حج را داشتند و چه کسانی که این توفیق نصیب آنها نشده چشم به این سفر دوخته‌اند.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری عملیات حج تمتع امسال گفت: افراد گمنامی هستند که در انجام این سفرها در تلاش شبانه‌روزی بودند و از خداوند می‌خواهم که این سفر را نصیب آنها کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه زائران قدر این سفر را بدانند و برای لحظه به لحظه آن برنامه‌ریزی داشته باشند، گفت: این سفر سفر عمر است و اگر زائری غفلت کند معلوم نیست بازهم امکان تشرف داشته باشد یا نه؟

حجت الاسلام نواب با بیان اینکه صف انتظار برای انجام سفرهای حج به 14 سال رسیده است، گفت: شاهد آ‌ن بودم که زائران ایرانی در سفرهای حج به صورت شبانه‌روزی به زیارت و عبادت می‌پردازند و با خدای خود در ارتباط هستند.

وی با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر اینکه زائران حج در طول انجام این سفر به یاد دیگران باشند، گفت: زائران خانه خدا از ایران سفیر یک ملت فداکار هستند و اگر امروز ایران اسلامی می‌تواند در جهان حرف‌های بزرگی بزند و استکبار را ناکام بگذارد از فداکاری شهداست و زائران خانه خدا سفیران شهدا هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه هم زائر خانه خدا و هم خادم زائر خانه خدا باشید، گفت: زائران به همسفران خود در انجام عملیات حج کمک کنند و امام سجاد(ع) را که همواره در کاروان‌ها به صورت ناشناس حضور پیدا می‌کرد و به مردم یاری می‌رساند، الگوی خود قرار دهند.

وی خطاب به حجاج ادامه داد: سعی کنید نورانیت حج را حفظ کنید چراکه دشمن و شیطان می‌خواهد این نورانیت حفظ نشود.

وی به حجاج توصیه کرد: در بازگشت وقتی افراد به دیدن شما می‌آیند از اقدامات خود کمتر بگویید و سعی کنید کارهایی که سایر حجاج انجام دادند را برای آنها بازگو کنید.

حجت الاسلام نواب ادامه داد: 19 ارگان در انجام عملیات حج همکاری می‌کنند که از آنها تقاضا داریم برای زائران خانه خدا کم نگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز